ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های ترکیه در اقدامی عجولانه یک فروند بالگرد سوری را که به اشتباه وارد ترکیه شده بود در حین خروج از این کشور هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شب گذشته در بیانیه ای انهدام بالگرد سوری توسط ترکیه را تایید کرد. در این بیانیه آمده است: این بالگرد نظامی سوریه ظهر دوشنبه در جریان یکی از پروازهای شناسایی خود برای نظارت بر نفوذ افراد مسلح از طریق مرزهای ترکیه در منطقه الیونسیه در نزدیکی روستای بداما در حومه لاذقیه قرار داشت.

در ادامه بیانیه آمده است: بالگرد سوری به اشتباه وارد حریم هوایی ترکیه شد و پس از مسافتی کوتاه و دریافت هشدار از سوی مرکز کنترل فورا از آن خارج شد. این بالگرد در حین خروج از حریم هوایی ترکیه از سوی جنگنده های این کشور مستقیما هدف قرار گرفت و در داخل اراضی سوریه سقوط کرد.

در این بیانیه گفته شده است: واکنش عجولانه ترکیه به ویژه اینکه بالگرد سوری در حال بازگشت به حریم هوایی سوریه بود و در حال انجام هیچ ماموریت جنگی نبود بیانگر نیت های واقعی دولت رجب طیب اردوغان در قبال سوریه است نیت هایی که مبتنی بر تنش زایی است.