رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به مشکلات مالی این فدراسیون طی ماه‌های گذشته گفت: با تمام نداری‌ها ساختیم و صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتیم، اینگونه پیش رفتیم و در عین حال موفق هم بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشحون در جریان نشست امروز سه‌شنبه  که به منظور هماهنگی برای برگزاری فصل جدید مسابقات لیگ برتر برگزار شد، اظهار داشت: من هر سال در طی برگزاری این رقابتها متهم به همکاری با یک تیم خاص بودم. هر سال من را به یک تیم متصل می‌کردند اما افتخارم این است که با هر تیم بودم وامدارش نبودم بلکه همراه و کنار آن تیم بودم.

وی با اشاره به همکاری برخی از تیم‌ها برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های فدراسیون بسکتبال در زمینه مسابقات باشگاهی تصریح کرد: خیلی از تیم‌ها و مسئولان‌شان با تمام ناتوانایی‌هایی که داشتند، کمک حال فدراسیون بودند. با این اوصاف چطور می‌توانم مقابل این تیم‌ها بی‌تفاوت باشم و از آنچه که وظیفه من است، بگذرم.

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران با یادآوری حضور 13 ساله‌اش در این فدراسیون و تاکید بر اینکه این مدت برای بسکتبال برکت بوده است، به درخواست‌های مطرح شده مبنی بر تشکیل سازمان لیگ اشاره کرد و در این زمینه گفت: شش ماه پیش مسئولان برخی از تیم‌ها پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل سازمان لیگ ارایه کردند که اولین درخواست از طرف باشگاه مهرام مطرح شد اما ما ناتوان بودیم.

وی ادامه داد: خدا می‌داند فدراسیون بسکتبال این شش ماه را چطور گذراند در حالی که به تمام برنامه‌های خود به موقع عمل کردیم. من نامه مکتوب روسای سه فدراسیون را دارم که از من خواسته بودند به آنها بگویم که چطور در این اوضاع و با این شرایط فدراسیون بسکتبال کارهایش را دنبال می‌کند.

مشحون با یادآوری اینکه رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال از این بابت که بسکتبال ایران پس از اتفاقات ناگوار دو سال پیش امسال قهرمان آسیا شد و از طرفی به عنوان اولین تیم سهمیه جهانی گرفت پیام تبریک خود را به بسکتبال ایران اعلام کرده بود، تاکید کرد: با تمام نداری‌ها ساختیم و صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتیم و تا به امروز پیش رفتیم. من تا به امروز هیچ خلافی نکردم و تلاشم این بود امانتدار کسانی باشم که به من رای دادند.

وی با اشاره دوباره به اوضاع نابسامان مالی در این فدراسیون اظهار داشت: برای اعضای فدراسیون بسکتبال خجالت آور است یک سوم کارگر افغانی حقوق می‌گیرند. خیلی‌ها می‌گفتند مسئولان فدراسیون پیر هستند اما افتخار ما پیرها این است که دنبال واقعیت‌ها بودیم، طوری که امروز چیزی کم نداریم و موفق هستیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه سرپرست وزارت ورزش و جوانان تاکید کرده یکی از اولویت‌های این وزارتخانه تامین هزینه‌های مورد نیاز بسکتبال است، یادآور شد: با این حساب و البته ورودیه‌ای که از تیم‌ها برای لیگ برتر می‌گیریم، می‌توانیم برنامه‌های خود را برای آینده پیش ببریم.

وی تاکید کرد: در مجموع اینکه با وضع موجود انتظار داشتم بیشتر از شش تیم در جلسه شرکت نکنند و حتی گفته بودم که با این تعداد هم کار را شروع می‌کنیم. من از جلسه امروز و پیشنهاداتی که در آن ارایه شد رضایت دارم.

مشحون در پایان گفت: خیلی از پیشنهادات مطرح شده مانند همگانی کردن بسکتبال را قبول دارم، تنها اینکه بهتر است نمایندگان تیم‌ها برنامه‌های خود را به صورت مدون و تصویب شده در جلسه آتی مطرح کنند تا در مورد آنها تصمیم نهایی گرفته شود.