یک نظر سنجی نشان داد که احزاب دولتی آلمان(شامل سوسیال مسیحی،دموکرات مسیحی و دموکرات آزاد) و اپوزیسیون(حزب سبزها، سوسیال دموکرات و چپ ها) در آستانه انتخابات از میزان رضایتمندی برابری در بین شهروندان آلمانی برخوردار بوده و اکثر آلمانی ها خواهان صدر اعظمی مجدد مرکل هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل"، بر اساس نظرسنجی موسسه "فورسا"، حدود پنج روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی در آلمان احزاب دولتی و احزاب مخالف آلمان از میزان رضایتمندی برابری در بین شهروندان آلمانی برخوردار شده اند.

چند روز قبل از انتخابات پارلمانی، ائتلاف دولتی سیاه-زرد که شامل احزاب سوسیال مسیحی،دموکرات مسیحی و دموکرات آزاد است در یک طرف و احزاب مخالف دقیقا آرای برابری را در نزد مردم به دست آورده اند.

بر اساس نظرسنجی موسسه "فورسا" که به سفارش نشریه اشترن و فرستنده "آر تی ال"، انجام شده است، احزاب دولتی در آلمان روی هم 44 درصد آراء مردمی و احزاب مخالف شامل حزب سوسیال دموکرات، سبزها و چپ ها نیز به همین میزان رای مردمی را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس آمار ارائه شده از طرف موسسه فورسا، احزاب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی 39 درصد آراء مردمی را دارند و حزب دموکرات آزاد با یک درصد کاهش پنج درصد آراء مردمی را از آن خود کرده است.

از طرفی حدود 10 درصد شهروندان آلمانی چپ ها، 9 درصد سبزها و حزب سوسیال دموکرات هم مانند قبل 25 درصد آراء مردمی را از آن خود کرد.

بر اساس آمار ارائه شده در موسسه "فورسا"، تنها یک ائتلاف بزرگ که 64 درصد آراء را از آن خود کند و یا یک ائتلاف سیاه-سبز با 48 درصد آراء در این کشور امکانپذیر است.

البته "پیر اشتاین بروک" نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرده است که یک ائتلاف بزرگ ( شامل حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی) بار دیگر در این کشور شکل نخواهد گرفت و من دیگر حامی و طرفدار مرکل نیستم.

بر اساس نظر سنجی موسسه "فورسا" اگر آلمانی ها می توانستند صدر اعظم کشورشان را مستقیما انتخاب کنند، 53 درصد به مرکل و 26 درصد به اشتاین بروک رقیب وی رای می دادند و 21 درصد نیز نه مرکل را به عنوان صدراعظم می خواستند و نه اشتاین بروک را.

این نظرسنجی در فاصله زمانی از 10 تا 16 سپتامبر از بین 2502 شهروند آلمانی انجام شده است.