مشاور و طراح سرشناس استرالیایی گلف که کار احداث پروژه گلف سرزمین ایرانیان را بر عهده دارد، تاکید کرد: یکی از مهمترین کارهایی که در این پروژه به اتمام می رسانیم احداث آکادمی گلف ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، فیل رایان در نشست خبری که به همین منظور ظهر امروز سه شنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خیلی خوشحال و هیجان زده هستم که بعد از یک سال این پروژه پیگیری می شود و امیدوار هستم آن را به اتمام برسانیم.

وی اضافه کرد: در پروژه 320 هکتاری کار احداث 100 باب ویلا شروع شده که بخشی از این طرح را به اتمام رسانده ایم ضمن این که تا قبل از شروع فصل سرما کار چمن کاری را نیز باید به پایان برسانیم.

این کارشناس استرالیایی در ادامه خاطرنشان کرد: ورزش گلف در المپیک 2016 برزیل حضور دارد و یکی از مهمترین نکته‌هایی در این پروژه مد نظر ما قرار دارد کار احداث آکادمی گلف ایران است تا بتوانیم ورزشکاران این رشته را در ایران پرورش دهیم.

فیل رایان در خصوص احداث ویلا اطراف زمین گلف پروژه سرزمین ایرانیان  خاطرنشان کرد: در همه دنیا این کار انجام می گیرد و شرایط به گونه ای است که ویلاها مسلط بر زمین هستند و در طرفین زمین گلف احداث می‌شوند. به همین منظور این پروژه را در دهکده ایرانیان انجام می دهیم.

وی در خصوص چمن این زمین نیز یادآور شد: از آنجایی که چمن نیاز به آبیاری دارد و در جنوب تهران با مشکل آب مواجه هستیم ما چمن مخصوصی انتخاب کردیم و نیاز به آبیاری روزانه ندارد و هفتگی این کار را انجام می‌دهیم و حتی این چمن دو تا سه هفته بدون آب مشکلی نخواهد داشت. ما شش مدل چمن را امتحان کردیم تا به آنچه که احتیاج داریم دست پیدا کنیم.

مشاور پروژه گلف سرزمین ایرانیان همچنین گفت: شرکت ما بیش از 50 زمین در آسیا احداث کرده که یکی از زمین های آن در تایلند قرار دارد و جزو یک صد زمین برتر دنیاست، مطمئن هستم این پروژه در ایران نیز جزو بهترین های آسیا خواهد بود.