یک پروفسور آمریکایی خاطر نشان کرد که جامعه بین المللی بهتر است به جای کشیدن خط قرمز برای سوریه آمادگی خود برای هماهنگی با اسد را نشان داده و به راه حل دیپلماتیک بحران سوریه بیندیشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، " ترنس هاپمن"،  P. Terrence Hopmann، پروفسور روابط بین الملل و رئیس بخش  برنامه مدیریت تعارض در دانشگاه "جانز هاپکینز" آمریکا در گفتگو با روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ"، به مسئله درگیریها در سوریه پرداخته و در بخشی از این گفتگو این مسئله را که در سوریه طرفین درگیر هر دو به پیروزی اعتقاد دارند، مشکل این کشور دانسته و گفت: شورشیان در سوریه عملا هیچ شانسی برای به دست گرفتن کنترل دمشق ندارند و بشار اسد هم شانس در دست گرفتن کنترل همه بخشهای سوریه را ندارد.

وی افزود: اگر طرفین درگیر در سوریه واقع نگر بوده و بر سر میز مذاکره بنشینند، این احتمال وجود دارد که درگیریها در این کشور پایان یابد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو بر لزوم همکاری و هماهنگی جامعه بین المللی با بشار اسد تاکید کرده و گفت: جامعه بین المللی به جای اینکه خط قرمزهای جدید برای دولت سوریه بکشد، بهتر است که آمادگی خود برای هماهنگی با اسد را نشان داده و امکان ورود این کشور به کنوانسیونهای بین المللی را فراهم کرده و یک راه حل دیپلماتیک را برای بحران سوریه در نظر بگیرد.

"هاپمن" در بخش پایانی این مطلب در پاسخ به این پرسش که درگیریها در سوریه در سیاست خارجی آمریکا چه جایگاهی دارد؟ گفت: این مسئله تا به حال از اولویت بالایی در سیاست خارجی آمریکا برخوردار بوده است. البته بالاترین اولویت را نداشته اما مسئله مهمی بوده است. بالاترین اولویت سیاست خارجی واشنگتن برقراری یک قرارداد سازش بین رژِیم صهیونیستی و فلسطینیان است که تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد.