رئیس فدراسیون گلف با تاکید بر این نکته که هیچ زمین استانداردی برای این رشته در داخل کشور وجود ندارد خاطرنشان کرد: ما باید به سمت همگانی کردن گلف در داخل کشور حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیکاووس سعیدی در نشست خبری ظهر امروز خود ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: سیاست های کلان فدراسیون و وزارت ورزش، مشارکت بخش خصوصی است و بویژه اینکه در بخش زیرساخت ها دولت می خواهد بخش عمده کار را توسط مردم و سازمانهای غیردولتی انجام دهد.

وی با تاکید بر این نکته که احداث هر زمین گلف بالغ بر 30 میلیارد تومان هزینه بدنبال دارد عنوان کرد: با شرایط اقتصادی که وجود دارد این کار از عهده فدراسیون و وزارت ورزش خارج است و کاری که در سرزمین ایرانیان در حال پیگیری است جای تقدیر دارد. ما در این پروژه تنها در بخش آموزشی و مسابقاتی همکاری خواهیم کرد اما در امور بازرگانی و تجاری دخالتی نخواهیم داشت.

رئیس فدراسیون گلف ادامه داد: برای تمامی رده های سنی بوده و در فضای کاملا دلپذیر و هوازی انجام می گیرد. این رشته دارای دیپلماسی بوده و حتی برای از تصمیمات سیاسی مهم دنیا نیز در زمینه های گلف صورت گرفته که در نوع خود جالب توجه است.

سعیدی همچنین گفت: این رشته المپیکی شده و از ریو 2016 رسما حضور دارد به همین خاطر ما باید به سمت عمومی و همگانی شدن گلف حرکت کنیم. یکی از اعضای شورای المپیک آسیا نیز تاکید کرده امروزه در آسیا یکی از شاخصه های مهم توسعه ورزش کشورها رشته گلف است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی ما کمبود زمین چمن در ایران است تصریح کرد: ما فقط یک زمین چمن در تهران داریم که آن هم استاندارد نیست چرا که از 18 حفره تنها 13 حفره دارد و نمی توانیم رویداد بین المللی را برگزار کنیم. به همین خاطر در صورتی که پروژه ایرانیان تکمیل شود نخستین زمین استاندارد ایران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون گلف با اشاره به این نکته که تیم ملی ایران با صعود 8 پله ای خود را از آخرین رتبه رنکینگ جهانی جدا کرده است خاطرنشان کرد: علت این صعود ما علاقه مندی به گلف و حضور در تورنمنت های مختلف بوده است ما ظرف دو سال اخیر در 16 تورنمنت حضور یافتیم البته دچار مشکلات مالی هستیم و از وزارت ورزش نیز تقاضای کمک داریم با این حال اعزام های ما از مهرماه شروع می شود و در مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت های بهترین‌های آسیا ، تورنمنت هنگ کنگ و مسابقات وودبال قهرمان آسیا شرکت خواهیم کرد.