کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و نیروی پلیس میانمار در شهر نایپی‌تاو یک سمینار چهار روزه را در رابطه با استاندارهای بین‌المللی استفاده از نیروی پلیس و روش کار آن برگزارکردند.

به گزارش دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در یانگون، این اولین سمینار از نوع خود است که توسط کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای فرماندهان پلیس این کشور برپا می‌شود. در این سمینار بیست و سه مقام ارشد پلیس شامل مدیران ادارات پلیس و فرماندهان منطقه‌ای، کشوری و گردان‌های پلیس گرد هم آمدند.

"یورگ مونتانی" رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این کشور گفت: برگزاری این سمینار مهم، نشانگر عزم راسخ ما برای گسترش فعالیت‌های سازمان در میانمار است. ما انتظار داریم که در طول این هفته بتوانیم با تبادل تجربیات و بهترین روش‌های موجود با یکدیگر،گفت‌وگویی حرفه‌ای را بین فرماندهان ارشد پلیس ایجاد کنیم. همچنین از نیروی پلیس میانمار به خاطر همکاری خوبی که نشان دادند و نیز به دلیل درک اهمیت ادغام استانداردهای بین‌المللی استفاده از نیروی پلیس در رویه‌ کاری خود، قدردانی می‌نماییم. امیدواریم با فعالیت‌های مشترک بیش‌تر، در آینده بتوانیم بر میزان همکاری خود با نیروی پلیس این کشور بیافزاییم.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در زمینه‌ برگزاری دوره‌های اعمال نظم و قانون برای نیروهای پلیس در سراسر جهان، تجارب ارزشمندی کسب کرده است. در این سمینار، مسائلی مانند کاربرد قوای قهریه و سلاح گرم، روش‌های مدیریت نظم عمومی و کنترل جمعیت، و نیز رویه‌های بازداشت، حبس و جستجو مطرح شدند.

کمیته بین‌الملل صلیب سرخ سازمانی‌ست با فعالیت‌های کاملا بشردوستانه و غیرسیاسی، که دفتر خود را در میانمار در 1986 (1365) تأسیس کرده است. این سازمان در شهرهای کوچک واقع در استان راخین که بیش‌ترین پتانسیل تنش و درگیری را داراست فعالیت می‌کند تا در راستای منافع تمامی افراد و بدون در نظر گرفتن مسائل قومی، به روند اعاده و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی پایه‌ کمک کند.

در ابتدای سال 2013 کمیته بین‌المللی صلیب سرخ روند بازدید از زندان‌ها را در نقاط مختلف کشور از سر گرفت تا شرایط حبس را ارزیابی نماید. این سازمان در همکاری نزدیک با اداره‌ی امور زندان‌ها توانسته‌ است تأسیسات آب و فاضلاب چندین زندان اصلی را ارتقا بخشد. این سازمان در حال حاضر از چهار مرکز توانبخشی جسمی برای بیماران قطع عضو که توسط وزارت بهداشت و درمان و یا جمعیت صلیب سرخ میانمار اداره می‌شوند، حمایت می‌کند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همچنین از جمعیت صلیب سرخ میانمار، شریک کاری اصلی خود در این کشور، حمایت می‌کند. این امر با کمک به گسترش ظرفیت این جمعیت و نیز با اجرای فعالیت‌های مشترک متنوعی مانند حفاظت از آب چشمه‌ها و ترویج بهداشت در روستاهای استان شان تحقق می‌یابد.