بندرعباس - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان به برگزاری «آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت» جهت تحصیل در مدارس علوم دینی اهل‌سنت اشاره کرد و افزود: این آزمون برای اولین بار در سطح مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد مریدی به برگزاری "آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت" جهت تحصیل در مدارس علوم دینی اهل‌سنت اشاره کرد و افزود: این آزمون برای اولین بار در سطح مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت، نه حوزه امتحانی در سطح استان معرفی شده است تصریح کرد: آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت در شهرستان‌های میناب، سیریک، جاسک، بندرعباس، قشم، خمیر، بندرلنگه، پارسیان و بستک و با حضور ناظرین دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان برگزار می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با بیان اینکه سوالات آزمون توسط کارشناسان واحد آموزش دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان طرح و آماده شده است گفت: آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت برای ورود خواهران و برادران علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی برگزار می‌شود.

وی تاریخ برگزاری آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت هرمزگان را شنبه 30 شهریورماه معرفی کرد و افزود: این آزمون از ساعت 10 الی 11 و سی دقیقه صبح و به مدت یک و ساعت و سی دقیقه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مریدی میانگین سنی داوطلبان آزمون ورودی طلاب هرمزگان را 14 الی 18 سال و مدرک آن‌ها را عموما سوم راهنمایی یا دیپلم دانست و افزود: حدود 300 نفر از داوطلبان این آزمون در طول زمان برگزاری آزمون به 80 سوال تستی پاسخ خواهند داد.

وی با بیان اینکه 35 مدرسه علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان، داوطلبین خود را به دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان معرفی کردند گفت: ورود طلاب به مدارس علوم دینی ‌اهل‌سنت در سال‌های گذشته با توجه به معدل مدرک تحصیلی داوطلبین انجام می‌شد.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به هدف از برگزاری آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت توسط دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان و دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت هرمزگان تشریح کرد: دو آزمون "تعیین سطح روحانیون، اساتید و طلاب اهل‌سنت" و "آزمون ورودی طلاب اهل‌سنت" برنامه راهبردی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل‌سنت برای تحقق بخشیدن رشد، تعالی و اعتبار به روند آموزشی و مدارک مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور است.