زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون اسکی گفت: ايران امسال براي سومين بار ميزباني مسابقات قهرمانان اسكي جوانان را عهده دار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی ساوه‌شمشکی ظهر چهارشنبه در مجمع انتخابات هیئت اسکی استان زنجان افزود: رقابت هاي قهرماني اسكي جوانان آسيا اسفند ماه سالجاري در دو بخش بانوان و مردان برگزار خواهد شد و فدراسيون تصميم دارد در كنار تيم هاي تهران، البرز و تيم ملي، يك تيم منتخب از اسكي بازان ساير استانها نيز براي حضور در اين مسابقات داشته باشد.

وی با اشاره به حضور پنج ورزشکار ایرانی در بازی‌های المپیک زمستانی 2014 روسیه ادامه داد: بی‌تردید با قدرت در این رقابت‌ها حضور خواهیم یافت.

ساوه‌شمشکی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط این فدراسیون جهت شرکت در المپیک زمستانی، افزود: خوشبختانه توانستیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، براي اولین‌بار سهمیه کامل را در رشته‌هاي آلپاين و صحرانوردي به دست آوریم که تحقق این مهم برای اسکی ایران، یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

رییس فدراسیون اسکی  با یادآوری اینکه تیم‌ملی اسکی ایران در بازی‌های المپیک زمستانی با سه ورزشكار پسر و دو ورزشکار دختر به مصاف حریفان خود خواهد رفت، افزود: بی‌تردید حضور بانوان ايراني در بازي‌هاي المپيك زمستانی نشان‌دهنده رشد و توانمندي اسكي‌بازان زن است که نیازمند تداوم رشد در این زمینه هستیم.

رئیس فدراسیون اسکی اظهاركرد: اين رقابت ها بهمن ماه سال ۲۰۱۴ در شهر سوچي روسيه برگزار خواهد شد و تيم ايران با سه ورزشكار پسر و دو اسكي باز دختر راهي اين كشور خواهد شد.

ساوه شمشكي يادآور شد: در بازيهاي زمستاني المپيك ۲۰۱۰ كانادا نيز ايران با يك ورزشكار زن و سه اسكي باز مرد شركت كرده بود.

وي تصريح كرد: حضور بانوان ايراني در بازيهاي زمستاني المپيك براي دومين بار در تاريخ ورزش اسكي ايران مي باشد كه اين نشاندهنده رشد و توانمندي اسكي بازان زن كشورمان است.

رييس فدراسيون اسكي ايران به رشد و توسعه اسكي زنجان اشاره كرد و گفت: وضعيت اسكي زنجان نسبت به ساير استان ها بهتر و پيشرفته تر است كه بايد از اين فرصت در موفقيت هرچه بيشتر تلاش كرد.

ساوه شمشكي افزود: پيست پاپايي زنجان در محل خوبي واقع شده است ولي زنجان ظرفيت ايجاد چندين پيست ديگر را دارد و از طرفي نيز اين رشته ورزشي طرفداران بسياري را در سطح استان به سوي خود جلب و جذب كرده است.

وي يادآور شد: پارسال به رغم نبود برف كافي در پيست پاپايي زنجان، كلاس هاي مختلف آموزشي برگزار شد و در واقع هيات اسكي اين استان تمام تلاش خود را براي اجراي برنامه هاي تدوين شده بكار گرفت.

ساوه شمشكي ، افزود: با توجه به ظرفيت پيست پاپايي زنجان، مي توان اين پيست را با استفاده از چمن مصنوعي خاص فعال كرد تا اسكي بازان در تمام فصول بتوانند به ورزش مورد علاقه خود بپردازند.

رئیس فدراسیون اسکی  htc,n: اين چمن مصنوعي در ايران توليد مي شود و با جلب و جذب سرمايه گذار مطمئنا مي توان ورزش اسكي را در چهار فصل سال در زنجان داشت و بدون هيچ مشكلي فعاليت كرد.

ساوه شمشکی در ادامه به رشد و توسعه اسكي زنجان اشاره كرد و وضعيت اسكي این استان را نسبت به ساير استان‌ها بهتر و پيشرفته‌تر دانست و افزود: پيست پاپايي زنجان در محل خوبي واقع شده است، ولي زنجان ظرفيت ايجاد چندين پيست ديگر را نیز دارد و این در حالی است که پارسال علی‌رغم نبود برف كافي در پيست پاپايي زنجان، كلاس‌هاي مختلف آموزشي برگزار شد.

ساوه‌شمشکی افزود: معتقدیم با توجه به ظرفيت پيست پاپايي زنجان، مي‌توان اين پيست را با استفاده از چمن مصنوعي خاص فعال كرد تا اسكي‌بازان در تمام فصول بتوانند به ورزش مورد علاقه خود بپردازند.

در مجمع انتخابات هیئت اسکی استان زنجان، "رضا اژدري‌آزاد" به عنوان رییس هیئت اسکی استان زنجان انتخاب شد.