نتایج یک نظرسنجی که در دو سوی آتلانتیک برگزار شده نشان می دهد اکثر مردم اروپا و آمریکا با مداخله نظامی در سوریه مخالف اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک بررسی سالانه در مورد آرای مردمی در ایالات متحده و اروپا نشان می دهد تصویر کشور چین در دو سوی اقیانوس اطلس تغییر کرده است. بر این اساس بسیاری از مردم اروپا نمی خواهند شاهد حضور چین به عنوان یک قدرت بین المللی باشند.

این نظرسنجی توسط بنیاد German Marshall آمریکا که یک اندیشکده با هدف ترویج همکاری ها بین ایالات متحده و اروپا است و یک بنیاد خصوصی ایتالیایی در 11 کشور اروپایی، ترکیه و ایالات متحده به اجرا گذاشته شده است. نظرسنجی مذکور حاکی است 62 درصد آمریکایی ها و 72 درصد اروپایی ها بر این باورند که کشورهایشان باید از مداخله نظامی در جنگ داخلی سوریه که تا کنون بیش از 100 هزار قربانی داشته، خودداری کنند.

این در حالی است که تنها 30 درصد پاسخ دهندگان آمریکایی و 22 درصد پاسخ دهندگان اروپایی بر لزوم مداخله نظامی کشورهایشان در سوریه تاکید می کنند. همچنین در ترکیه که هم مرز با سوریه است، 72 درصد مردم بر ای باورند که کشورشان باید خود را از مسائل داخلی کشور همسایه سوریه دور نگاه دارد، در حالی که 21 درصد خلاف این باور را دارند.