فشارها به دولت سوریه به بهانه حملات شیمیایی در حالی ادامه دارد که پرسش ها در مورد سلاح های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی بی پاسخ مانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بروز تنش ها بر سر حملات شیمیایی در سوریه افکار عمومی را متوجه وجود سلاح های مشابه در سرزمین های اشغالی فلسطین کرده است. به طوری که همزمان با افزایش فشار ها به سوریه برای از بین بردن سلاح های شیمیایی، مطالباتی برای واداشتن رژیم صهیونیستی به انتشار فهرست سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی به وجود آورده است.

پس از توافق آمریکا و روسیه بر سر از بین بردن سلاح های شیمیایی در سوریه، وجود زرادخانه بزرگ سلاح های کشتار جمعی در سرزمین های اشغالی، افکار عمومی را در مورد حفظ امنیت خاورمیانه نگران کرده است. برخی بر این باورند که مسئله سوریه می تواند اهرم فشاری به رژیم صهیونیستی باشد که پرده از موجودی زرادخانه نظامی اش بردارد.

رژیم صهیونیستی با این که دو سال پیش کنوانسیون های بین المللی در مورد منع استفاده از سلاح شیمیایی را امضا کرده اما همچنان جزو معدود امضا کنندگان این پیمان است که از پذیرش آن خودداری کرده است. در حالی که بسیاری از کارشناسان بین المللی تاکید دارند رژیم صهیونیستی زرادخانه عظیم سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی دارد، مقامات این رژیم به سکوت خود در این مورد ادامه می دهند.

جالب این جا است که صهیونیستها با تهدیدآمیز خواندن سلاح های شیمیایی در سوریه مدعی اند مسئله این سلاح ها در این کشور متفاوت از بحث وجود آنها در سرزمین های اشغالی است. "امیر پرز" وزیر جنگ سابق اسرائیل در گفتگو با رادیو اسرائیل از پاسخ دادن به سوالی در مورد توان تل آویو در جنگ شیمیایی سرباز زده و می گوید رویکرد جامعه جهانی در مورد اسرائیل به گونه دیگری است چرا که به ادعای وی این رژیم دمکراتیک و مسئولیت پذیر است.

این همان واکنشی است که صهیونیستها به گزارش های مربوط به وجود زراخانه سلاح های هسته ای در سرزمین های اشغالی نشان می دهند. آنها با سکوت در این مورد و در حالی که نه این موضوع را تایید و نه تکذیب می کنند، دم از مسئولیت پذیری و دمکراتیک بودن خود می زنند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در طول بیش از 6 دهه موجودیت خود بیشترین جنگ افروزی را در منطقه داشته و سرزمین های وسیعی را در مرزهای اردن، سوریه، مصر و لبنان به اشغال خود در آورده است و به دلیل اشغالگری هایش بیشترین تنش را با همسایگان خود دارد. در حال حاضر سوال اینجا است که اگر سلاح های شیمیایی در سوریه برای منطقه خطرناک است، سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی و نیز سلاح های اتمی اسرائیل به مراتب خطر بیشتری برای امنیت منطقه دارد. بنا بر این برای عاری ساختن خاورمیانه ای بدون سلاح شیمیایی و هسته ای باید نظارت بر زرادخانه سلاح های کشتار جمعی صهیونیستها در دستور کار سازمان های بین المللی قرار گیرد.