در آخرین روز از برگزاری شانزدهمین جشنواره آیینی سنتی تالارهای نمایشی تهران میزبان 7 اثر صحنه ای خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعه 29 شهریور ماه در آخرین روز از برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایشهای آیینی سنتی مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تالار هنر و خانه نمایش میزبان چند اثر نمایشی است.

نمایش های "بانو گشسب" نوشته اردشیر صالح پور و کارگردانی مریم معترف در دو نوبت 18 و 20 در تالار چهارسو ، "اندرحکایت بلدیه اصفهان" نوشته اردشیر صالح پور و کارگردانی سیدعظیم موسوی در دو سانس 17 و 19 در تالار قشقایی، "ناز کنیز" نوشته محمدرضا مختاری و کارگردانی داوود معینی کیا در دو سانس 17:30 و 19:30 در تالار سایه و "پهلوان کچل و اژدها" نوشته و کارگردانی شراره یوسفی در دو نوبت 16 و 18:30 در کارگاه نمایش اجرا می‌شود.

همچنین نمایش‌های "کی به کیه؟" نوشته یدالله اقاعباسی و کارگردانی مشترک کیایی و عمادی در دو نوبت 17:30 و 19:30 در تماشاخانه سنگلج، "مشق عشق"نوشته و کارگردانی امیر حسین انصافی در دو سانس 16:30 و 19:30 در تالار هنر، "خواستگاری به سبک مبارک" نوشته هادی شیرمحمدی و کارگردانی حمیدرضا مرادی در دو نوبت 17 و 19 در خانه نمایش به صحنه می روند.

در آخرین روز جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی محوطه مجموعه تئاتر شهر از ساعت 16:30 میزبان نمایش "رزم چوب" به کارگردانی محمد بهاگیر است. نمایش خیابانی "آهنگ ایل" کار علیرضا نعمت الهی ساعت 17 ،"رزم و بزم" کار مجتبی مرادی ساعت 17:30، "عروسی درخت نارنج" کار علیرضا حیدرپورفرد ساعت 18 از دیگر آثاری هستند که امروز اجرا خواهند شد.

در بخش شبیه خوانی نیز نمایش"رستم و سهراب" به کارگردانی علاءالدین قاسمی ساعت 20 در محوطه باز تئاتر شهر اجرا می‌شود.

پاتوق تئاتر کودک و نوجوان جشنواره نیز با برنامه های متنوع شامل نقالی و پرده خوانی کودکان، خیمه شب بازی و نمایش های آیینی سنتی، از ساعت 17 تا 20 در محوطه تئاتر شهر برقرار است. همچنین قهوه خانه نمایش های آیینی سنتی در آخرین روز جشنواره از ساعت 18:30 تا 21:30 در محل رستوران آق بانو واقع در خیابان خارک، جنب تالار وحدت میزبان علاقمندان خواهد بود.

مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره آیینی سنتی شنبه 30 شهریور ماه ساعت 19:30 در محوطه تالار وحدت برگزار می شود.