رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی ضد سوری از تمایل پاریس برای ارسال سلاح برای گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه با مشارکت شماری از کشورها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود انتقاد نخست ‌وزیر سابق فرانسه از موضع پاریس در قبال سوریه که در دیدار با ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در باشگاه "والدای" مطرح شد، فرانسوا اولاند در یک کنفرانس خبری در باماکو اعلام کرد: پاریس تنها در صورت مشارکت شماری از کشورها برای گروه ارتش آزاد سوریه سلاح ارسال می کند.

وی مدعی ارسال سلاح از سوی روسیه به سوریه شد و گفت: ما نیز به شکلی گسترده تر به سوریه سلاح ارسال می کنیم اما می توانیم این سلاح ها را تحت نظارت ارسال کنیم.

اظهارات اولاند درحالیست که حدود صد تروریست فرانسوی در جبهه مخالفان بشار اسد در سوریه می جنگند که همین موضوع نگرانی دولت فرانسه را درباره امنیت ملی خود به همراه داشته است.

آنچه که نگرانی مضاعفی را برای فرانسه ایجاد کرده، این است که این تروریستهای افراطی بعد از پایان عملیات خود در سوریه چه می کنند؟ به فرانسه یا دیگر کشورهای اروپایی بر می گردند؟ آیا آنها در اروپا علیه غیر نظامیان و دولت اقدامات تروریستی انجام می دهند؟ یا در گوشه و کنار یک کشور اروپایی پخش می شوند؟