سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه حریف کره‌ای تیمی ناشناخته اما قدرتمند است، گفت: استقلال با عملکردی که برابر بوریرام داشت می‌تواند قهرمان آسیا هم شود.

صمد مرفاوی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص صعود تیم فوتبال استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: این صعود ارزشمند را به مسئولان و هواداران تیم استقلال تبریک می‌گویم و امیدوارم این موفقیت‌ها همچنان ادامه داشته باشد

وی در خصوص دیدار استقلال با بوریرام تصریح کرد: بازی شروع خوبی نداشت و تعداد زیاد هافبک‌ها و حضور آنها در نیمه خودی، بیانگر بازی محتاطانه طرفین بود. البته استقلالی‌ها برای باز کردن دروازه حریف دل به ضد حملات دوخته بودند اما نتوانستند به اهدافشان برسند. البته برخلاف تفکرات همه که استقلال روی ضربات ایستگاهی و کرنر گل نمی‌خورد، این اتفاق افتاد و شرایط سخت‌تر شد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: استقلال نیمه دوم را خیلی خوب شروع کرد و توانست توانایی و قدرتش را به حریف تحمیل کرده و خیلی زود گل تساوی را به ثمر برساند. پس از گل استقلال بازی را کنترل کرد و در نهایت روی یک شوت زیبا توسط تیموریان به گل برتری رسید.

وی در خصوص دیدار استقلال با اف سی سئول خاطرنشان کرد: حریف کره‌ای تیمی ناشناخته اما قدرتمند است ولی استقلال توانایی آن را دارد که این تیم را شکست دهد. هافبک‌های تیم استقلال باید در هنگام حمله به مهاجمان نزدیک‌تر شوند و شانس استفاده بهتر از موقعیت‌های گلزنی را بالا ببرند.

مرفاوی در مورد اینکه استقلال با عملکردی که برابر بوریرام داشت می‌تواند قهرمان آسیا هم شود، اظهار داشت: امیدواریم این اتفاق بیفتد زیرا استقلال توانایی و امکاناتش را دارد. اگر استقلال مقابل اف سی سئول پیروز شود، شانس خود را برای رسیدن به قهرمانی بسیار افزایش می‌دهد.

وی همچنین یادآور شد: امروز استقلال نماینده فوتبال ایران است و باید نگاه ملی به آنها صورت گیرد. برای موفقیت و قهرمانی استقلال در آسیا همه باید تلاش کنند خصوصا مسئولان، تا این تیم بتواند در بازی‌های آینده بهتر ظاهر شود.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: این یک موقعیت بسیار خوب بوده که نصیب تیمی از ایران شده است و باید همه کمک کنند تا برای نخستین‌بار یک تیم ایرانی قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.

دیدار تیم‌های فوتبال اف سی سئول کره‌جنوبی و استقلال ایران روز چهارشنبه هفته آینده در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر همدیگر به میدان می‌روند.