بوشهر – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سپاه پاسداران به‌عنوان ستون محکم انقلاب اسلامی در عرصه نظامی و غیر نظامی در خدمت نظام اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید ، استان بوشهر را در عرصه فضای پرورشی و آموزشی در کشور پیشگام دانست و افزود: استان بوشهر هر چند در بخش‌های مختلف آموزشی و پرورشی در کشور رو به پیشرفت است امام کمی و کاستی‌های آن باید برطرف شود.

وی بر توسعه و به‌سازی فضای آموزشی تاکید کرد و گفت: بسیاری از فضاهای آموزشی و مدارس نیاز به بازسازی دارد که جا  دارد مسئولان ذیربط با کمک افراد متمکن ضمن بازسازی مدارس فرسوده نسبت به تجهیز و زیبا سازی محیط آموزشی اقدام کنند.

امام جمعه بوشهر توجه به پرورش فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان را یک ضرورت دانست و افزود: باید جهت هدایت و پرورش دانش آموزان به سمت سوی معنویت  تلاش کرد تا آینده آنان در جهت رشد وکمال و سعادت تضمن شده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توجه به نخبه پروری را از مهم‌ترین سرفصل‌های آموزش و پرورش ذکرکرد و اظهارداشت: آموزش و پرورش باید در جهت نخبه‌پروری به‌عنوان سرچشمه پیشرفت و تعالی دانش آموزان توجه ویژه کند که این نیاز به مدیریت کارآمد دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر در ادامه به دیدار پرسنل سپاه پاسداران با رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و با اشاره به اینکه سپاه در طول تاریخ انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی از خود بجای گذاشته است تصریح کرد: سپاه پاسداران با ایمان قوی، اعتقاد کامل وارد میدان مجاهدت از ابتدای انقلاب اسلامی شده است و به موازات تربیت هوشمند ترین و قوی ترین افراد در فضاهای نظامی و غیر نظامی کارنامه درخشانی داشته است.

صفایی بوشهری سپاه پاسداران را به عنوان ستون محکم انقلاب اسلامی در عرصه‌های نظامی و غیر نظامی اعلام کرد و گفت: این نیروی قوی به‌عنوان یک منبع قوی و کامل مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم در خدمت نظام اسلامی ایران است.

وی  تصریح کرد: سپاه پاسداران در دولت‌های پیشین در بخش‌های مختلف به‌عنوان نیروی کارآمد به کمک دولت‌ها آمد و خدمات موثری و جدی داشته و در دفاع از حریم ولایت و بخش‌های سیاسی نیز قوی وارد میدان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر سپاه پاسداران را ثابت قدم در ماموریت‌های مختلف دانست و افزود: این نیروی قوی در مسیر و اهداف انقلاب اسلامی و در مقابله با تهاجمات داخلی و خارجی خوب درخشید و ثابت قدم بود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: هرچند نیاز و ضرورتی نیست سپاه پاسداران در مسائل سیاسی ورود پیدا کند اما سپاه پاسداران باید هوشمند و بصیر جهت آموزش در عرصه‌های مختلف سیاسی با تسلط ،به جامعه خدمات ارائه دهد.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیام‌آور صلح، عدالت و معنویت در جامعه است.

وی در خصوص تولید و استفاده از سلاح هسته‌ای هم ابراز داشت: سلاح هسته‌ای اصولا در فقه ما و فقه اسلامی جایگاهی ندارد و مخالف تولید و استفاده از این سلاح مرگبار و ضد بشری هستیم در حالی که غرب هم تولید می‌کند و هم اینکه از آن در جنگ‌ها استفاده می‌کند و این بزرگترین اختلاف فقه اسلامی و ما با غرب به‌ویژه جهان سلطه است.

صفایی بوشهر همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس این هفته را یادآور رشات‌ها وازخودگذشتگی‌های نیروهای پرتوان اسلام دانست و گفت: این هفته استان بوشهر میزبان شهدای گمنام است که جا دارد مردم شهید پرور استان بوشهر در مراسم تشییع شهداء‌ حضوری فعال داشته باشند.