تیم فوتبال الهلال عربستان جمعه شب در دربی بزرگ شهر ریاض بازی باخته برابر الاتحاد را با یک برد پرگل عوض کرد تا بدین ترتیب مهمترین دربی کشورهای عربی را به سود این تیم خاتمه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان جمعه شب وارد هفته چهارم خود شد که در مهمترین مسابقه نیم فصل تیم‌های الهلال و الاتحاد در دربی ریاض به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی که ملک فهد شهر ریاض برگزار شد، تیم الهلال به برتری پرگل 5 بر 2 مقابل رقیب دیرین خود دست یافت.

این نتیجه در حالی به دست آمد که الاتحاد دو بار از الهلال پیش افتاده بود اما آبی‌پوشان الهلال هر بار نتیجه را جبران کردند و در نهایت به یک برد پرگل دست یافتند. در نیمه اول فهد الموالاد در دقیقه 20 گل نخست دیدار را برای الاتحاد به ثمر رساند اما تیاگو نه وس در دقیقه 40 کار را به تساوی کشاند.

با شروع نیمه دوم بار دیگر الاتحاد گلزنی کرد. این بار یابسون در دقیقه 54 برای دومین‌بار دروازه الهلال را گشود ولی در ادامه توفان الهلالی‌ها باعث شد چهار بار دروازه تیم الاتحاد گشوده شود. سونگ هوان چو (77)، عادل حرماش(82)، تیاگو نه وس (83) و ناصر الشمرانی(89) گلزنان تیم الهلال بودند.

در جدول رده‌بندی تیم الهلال با 9 امتیاز و تفاضل گل بهتر صدرنشین است و النصر و الاتحاد با همین تعداد امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

دربی عربستان در حالی با 7 گل به پایان رسید که روز جمعه بار دیگر مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دفاع از عملکرد تیم‌های خود در دربی تهران پرداختند و تاکید بر آن داشتند که استرس روی بازیکنان‌شان باعث شده است نتوانند در آن بازی عملکرد خوبی داشتند.