دبیر کل فدراسیون فوتبال اعلام کرد امسال تیم‌های مختلف ایران عملکرد بسیار خوبی در مسابقات بین‌المللی داشته‌اند که مهم‌ترین آنها صعود تیم ملی به جام جهانی، عملکرد خوب فوتبال ساحلی در جام جهانی و صعود استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد تیم فوتبال ساحلی به مرحله دوم جام جهانی صعود کرده و استقلال هم با پیروزی برابر حریف کره‌ای فینالیست شود.

مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران مقابل سنگال ضمن بیان مطلب فوق گفت: تیم ایران در بازی امروز عملکرد خوبی داشت، هرچند بازیکنان در دقایقی دو اشتباه انجام دادند اما در نهایت با این پیروزی ارزشمند شانس صعود تیم به مرحله بعدی رقابتها افزایش یافت.

استفاده بهتر برزیلی‌ها از فرصت‌ها
وی در خصوص شکست این تیم مقابل برزیل در روز نخست مسابقات هم اظهار داشت: بازیکنان در آن بازی از برزیلی‌ها نترسیدند و برای گلزنی بازی رو به جلویی را ارائه کردند اما برزیلی‌ها از فرصت‌های خود بهتر استفاده کرده و در نهایت برنده مسابقه لقب گرفتند.

امیدوارم فوتبال ساحلی به مرحله دوم صعود کند
دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورد دیدار روز دوشنبه این تیم مقابل اوکراین یادآور شد: تیم ایران قبلا مقابل اوکراین بازی کرده و شناخت خوبی از این تیم دارد. امیدواریم در آن بازی تیم ساحلی به پیروزی رسیده و برای نخستین بار به مرحله حذفی جام جهانی فوتبال ساحلی راه یابد.

صعود حق فوتبال ساحلی است
وی با بیان اینکه در این مدت مسئولان فوتبال ساحلی، اوکتاویو و بازیکنان این تیم زحمات زیادی کشیده‌اند، تصریح کرد: با توجه به بازی‌هایی که تا امروز انجام شده، ایران را بعد از برزیل می‌توان یکی از تکنیکی‌ترین تیم‌های این دوره از مسابقات دانست. این نشان می‌دهد در این مدت مربی و بازیکنان عملکرد خوبی داشته‌اند و فضای مطلوبی در این تیم حکمفرماست. با این شرایط حق تیم ملی فوتبال ساحلی است که به مرحله بعدی صعود کند.

موفقیت امسال فوتبال ایران
نبی در خصوص روزهای خوبی که فوتبال ملی و باشگاهی ایران در مسابقات بین‌المللی سپری می‌کند، خاطرنشان کرد: امسال تیم‌های مختلف ایران عملکرد بسیار خوبی در مسابقات آسیایی و جهانی داشتند که مهم ترین آنها صعود تیم ملی به جام جهانی، عملکرد خوب فوتبال ساحلی در جام جهانی و صعود استقلال به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

صحنه به ثمر رسیدن یکی از گل‌های محمد احمدزاده در دیدار تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با سنگال

امیدواری به حضور نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا
وی اضافه کرد: تیم استقلال به خوبی توانست بوریرام تایلند را شکست داده و به نیمه نهایی برسد. البته امیدواریم در سئول هم بتواند تیم کره‌ای را مغلوب کرده و شانس خود را برای حضور در دیدار پایانی افزایش دهد تا بعد از سال‌ها مجددا فوتبال ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا صاحب نماینده شود.

حمایت از تیم‌های ایرانی وظیفه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ
دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورد حمایت از استقلال در این مقطع کنونی، اظهار داشت: این وظیفه فدراسیون و سازمان لیگ است که از تیم‌های باشگاهی ایران در زمان حضور در مسابقات بین‌المللی حمایت کند. امروز سازمان لیگ هم اولویت را به بازی‌های خارج از کشور می‌دهد و برای حضور در هر رقابتی اولویت خاصی را در نظر گرفته است.

حمایت و پشتبانی بخش بین‌الملل فدراسیون از استقلال
وی در ادامه افزود: فدراسیون فوتبال همیشه به نمایندگان ایران در آسیا کمک کرده است. برای مثال در این مقطع حساس بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال به خوبی از تیم استقلال پشتیبانی و حمایت کرد. در شرایطی که مشخص نبود حریف استقلال در مرحله بعدی چه تیمی است اما با توجه به تجربه همکارانمان در بخش بین‌الملل و پشتیبانی، از قبل پیش‌بینی‌های لازم برای دریافت ویزای حضور تیم استقلال در این کشورها انجام شده بود.

سفر راحت به کره با حمایت فدراسیون
نبی همچنین یادآور شد: اقدامی که مسئولان فدراسیون انجام دادند، باعث شد استقلالی‌ها با آرامش در تایلند ریکاوری کرده و به جای اینکه به تهران آمده و از آنجا راهی سئول شوند، سفر بهتری را به این کشور شرق آسیا داشته باشند. امیدواریم استقلالی‌ها با بردن حریف کره‌ای و صعود به فینال، هم مردم ایران را خوشحال کنند و هم خستگی همکارانم که پشیبانی کاملی از آنها داشته‌اند، را برطرف کنند.

پرداخت بخشی از مطالبات کی‌روش
وی در بخش پایانی گفتگویش با خبرنگار مهر، اعلام کرد که کارلوس کی‌روش سه‌شنبه یا چهارشنبه به ایران بر می‌گردد. وی افزود: یک بخش از مطالبات کی‌روش پرداخت شده است و به زودی با اقداماتی که فدراسیون انجام داده، مابقی مطالبات سرمربی تیم ملی و دستیارانش پرداخت خواهد شد.

تلاش برای تامین هزینه‌های آماده‌سازی تیم ملی
دبیر کل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا فدراسیون از AFC خواسته است از مطالبات این فدراسیون بدهی‌های کی‌روش را پرداخت کند، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم از هر منبعی که ممکن است هزینه‌های لازم برای کادر فنی و اردوهای تیم ملی را فراهم کنیم تا تیم ملی خود را به خوبی برای حضور در جام جهانی آماده کند. در کل من باید بگویم کی‌روش همکاری خوبی با فدراسیون فوتبال داشته و ان شاء الله تمرینات تیم ملی با حضور ایشان از روز 14 مهر آغاز می‌شود.

دیدار با تایلند بدون بازی تدارکاتی
وی در خصوص اینکه تیم ملی فوتبال ایران پیش از دیدار با تایلند مسابقه‌ای تدارکاتی را برگزار می‌کند، یادآور شد: اردوی تیم ملی برای ریکاوری، هماهنگی، آشنایی و آمادگی بازیکنان برای حضور در تایلند است. ضمن اینکه تیم ملی پیش از این بازی، دیداری تدراکاتی را برگزار نمی‌کند.

تاج و اصفهانیان در مورد بازی بازی سپاهان با پرسپولیس پاسخ می‌دهند
محمدنبی در خصوص اتفاقات دیدار سپاهان با پرسپولیس از جمله قضاوت محسن قهرمانی و اعتراض مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس به داور بازی گفت: این مسائل به مهدی تاج و فریدون اصفهانیان مربوط است و آنها در این خصوص پاسخ می‌دهند.