نشست هم اندیشی سرمربیان لیگ برتری فوتسال ایران و سرمربی تیم ملی فوتسال در حالی صبح امروز در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد که تعداد کم مربیان لیگ برتری، تعجب خسوس کاندلاس را در پی داشت. به همین دلیل وی اعلام کرد انتظار داشته مربیان بیشتری به این نشست بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی سرمربیان لیگ برتری فوتسال ایران و سرمربی تیم ملی فوتسال از ساعت 10:30 صبح امروز شنبه در سالن اجتماعات آکادمی ملی فوتبال آغاز شد که تنها شش سرمربي ليگ برتري در آن حضور پيدا كردند.

در ابتداي اين جلسه خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی با خوشامدگويي به سرمربيان خطاب به آنها گفت كه انتظار داشته سرمربیان بيشتری از اين تعداد در جلسه حاضر شوند چرا كه پشتوانه اصلی تيم ملی فوتسال باشگاه‌های ليگ برتری هستند.

مربيان حاضر در نشست هم هر كدام از حضور كمرنگ سرمربيان ابراز تاسف كرده و اعلام كردند فوتسال به همبستگي بيشتری احتياج دارد. آنها همچنین از كميته فوتسال خواستند تا برای دريافت حق پخش تلويزيونی و پخش بازی‌های فوتسال اقدامات لازم را انجام دهند تا باشگاه‌ها بتوانند درآمد بيشتری داشته باشند. همچنين مربيان تاكيد كردند كه باشگاه‎ها برای فوتسال بايد بيشتر هزينه كنند.

خسوس كاندلاس هم با تائيد سخنان مربيان گفت: در ايران از تيم ملی فوتسال توقع بالايی وجود دارد. اين توقع حتی تا قهرمانی جهان هم مي‌رود. به عنوان مثال از فوتبال چمنی، واليبال و بسكتبال توقع می‌رود كه به جام جهاني صعود كنند اما فوتسال علاوه بر اينكه به جام جهانی صعود می‌كند، این توقع وجود دارد كه در جام جهانی حداقل در ميان چهار تيم برتر جهان قرار گيرد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرين اطلاعات و آمار، فوتسال در ايران سه درصد بازده اقتصادی دارد كه البته رقم پائينی است و بايد بيشتر بشود. اين را نبايد فراموش كرد كه بهترين بازيكنان فوتبال جهان با فوتسال شروع كرده اند. همين امسال يوفا تصميم گرفته اهميت بيشتری به فوتسال بدهد و اخيرا هم منچستر يونايتد باشگاه فوتسالش را تاسيس كرده است. همه اينها يعنی اينكه فوتسال در جهان كم كم دارد جايگاهش را پيدا می‌كند.

سرمربي تيم ملی فوتسال با اشاره به اينكه عمده كار را باشگاه‌ها انجام می‌دهند، تصریح کرد: ما در زمان تعطيلی ليگ برتر فوتسال، 70 جلسه تمرين كرديم در حالی كه زماني كه ليگ برتر جريان دارد، خيالمان راحت است كه بازيكنان در كوران رقابتهای ليگ برتر هستند. پس باشگاه‌ها جزو اركان اصلي موفقيت تيم ملي فوتسال هستند. در هر حال ما در روزهايی كه ليگ برتر تعطيل بود هفته‌ای دو روز تمرين می‌كرديم و اردوهای بسيار خوبي داشتيم.

خسوس در ادامه گزارشی از عملكرد تيم ملی در اردوها و باز‌ی‌های دوستانه و رسمی در تهران، روسيه و كره‌جنوبی ارائه كرد و نحوه آمادگی تيم ملی را برای بازی در گرند پری برزيل و اردو در برزيل و همچنين بازي دوستانه با تيم ملی روسيه در آذرماه را برای حاضران توضيح داد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، وی ادامه داد: سعی كرده‌ايم كه تيم ملي فوتسال سرحالي با بازيكناني زير 23 سال داشته باشيم. البته بازيكنان 23 تا 26 ساله هم داريم كه تركيب خوبي از باتجربه‌ها و جوان‌ها ايجاد شده است. ما به جام جهانی 2016 و پشتوانه‌سازی براي آن جام جهانی فكر می‌كنيم. به نظم يك بازيكن فوتسال در سن 28 سالگی در اوج پختگي قرار دارد و ما بايد بازيكنان زيادی را به پختگي برسانيم. آن وقت است كه تيم ملی سود می‌كند.

سرمربي تيم ملی فوتسال ایران در پايان گفت: تيم‌های بزرگ جهان مثل برزيل، اسپانيا و ايتاليا، در سال 12 تا 15 بازي دوستانه با تيم‌هاي بزرگ فوتسال جهان دارند و همين باعث می‌شود كه هميشه سرم فرم باشند.