تبریز- خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی گفت: اولویت برنامه های سپاه ورود به پروژه های بزرگ با هزینه های کلان بالاتر از حد توان بخش های خصوصی در استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار پورجمشیدیان ظهر امروز در تشریح برنامه های دفاع مقدس سپاه عاشورا در جمع خبرنگاران گفت: دوران دفاع مقدس از تهدید تبدیل به فرصت برای رشد و بروز استعدادهای ملت شد که مردم به خصوص جوانان توانستند در پشت صحنه های جنگ، زندگی در شرایط سخت را تجربه کنند.
 
وی افزود: رهبر کبیر انقلاب در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق با هنر خود توانست تهدید جنگ را به فرصت تبدیل و از استعدادهای جوانان کشور به نحو احسن استفاده کند.
 
فرمانده سپاه عاشورا آذربایجان شرقی بزرگترین ثمره جنگ تحمیلی را دفاع همه جانبه دانست و افزود: در جنگ تحمیلی جوانان به دشمن اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور  را تصاحب کنند.
 
پورجمشیدیان با اشاره به برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی گفت: مراسم رژه نیروهای مسلح در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود. 
 
وی ادامه داد: در این مراسم نیروهای مسلح ارتش و نیروی انتظامی با اقتدار برای اجرای برنامه های رژه حضور خواهند یافت و همچنین در قسمتی از این مراسم موشک های زمین به زمین شهاب برای نخستین بار در استان به نمایش گذاشته می شود.
 
پورجمشیدیان ارائه خدمات پزشکی با حضور بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی در منطقه محروم نظیر کهریزی شهرستان هشترود با سیصد و پنجاه کادر مجرب پزشکی به صورت رایگان به اهالی، افتتاح نمایشگاه مقاومت و پایداری در استان، برگزاری برنامه جنگ شادی برای خانواده ها و اجرای نمایش مجسمه تئاتر در پارک شمیم سپاه را از مهم ترین برنامه های هفته دفاع مقدس در استان عنوان کرد.
 
فرمانده سپاه عاشورا گفت: غباررویی و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای اطلاعات لشکر 31 عاشورا، راهپیمایی یادمان شهدای گمنام با حضور خانواده های نیروهای مسلح در استان برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: خط دوم انتقال آب میاندوآب – زرینه رود به تبریز و  انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه از دیگر برنامه های مهم هفته دفاع مقدس سپاه عاشورا است.