قم - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان اردویی و راهیان نور بسیج مستضعفین بیان کرد: واقعه غدیر طی سه سال گذشته در برخی از نقاط کشور بازسازی و اجرا شده است که امسال در 122 نقطه از کشور بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یعقوب سلیمانی ظهر شنبه طی دیدار با آیت الله نوری همدانی با اعضای سپاه علی بن ابیطالب قم که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اظهار داشت: راهیان نور تداوم دفاع مقدس است.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: ویژگی‌های عاشورا در دفاع مقدس نیز ظهور و بروز پیدا کرد که امروز نیز پس از سه دهه از انقلاب اسلامی، به برکت خون شهدا در مقابل کارشکنی و عداوت دشمنان ایستادگی و مقابله می‌کنیم.

رئیس سازمان اردویی و راهیان نور بسیج مستضعفین تصریح کرد: پنجم آذر متقارن با عید غدیر واقعه غدیر در قم توسط بسیج مستضعفین برگزار می‌شود که این تقارن با سالروز افتتاح بسیج اتفاق افتاده است.

سلیمانی افزود: واقعه غدیر طی سه سال گذشته در سراسر کشور بازسازی و اجرا شده است که سال اول در 73 نقطه کشور، سال دوم در 100 نقطه کشور و امسال در 122 مرکز کشور بازسازی می‌شود که به صورت داوطلبانه و با میل و علاقه بسیج استان‌ها و شهرهای مختلف اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: امسال نیز واقع غدیر با بررسی، مشاوره و مشارکت دستگاه‌های مختلف استان و با راهنمایی علما و مراجع تقلید در قم به صورت می‌دانی برگزار می‌شود که محل اجرای این برنامه پشت کوه خضر نبی می‌باشد.

رئیس سازمان اردویی و راهیان نور بسیج مستضعفین ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر با بهره‌مندی از رهنمود مراجع بسیار تاثیر گذار بود که از حالت خانگی به می‌دانی مبدل شد و بر اقشار مختلف تاثیرات خوبی داشته و موفقیت‌های بسیاری در این خصوص کسب کردیم که امسال نیز به شکل گسترده و وسیع‌تر برگزار می‌شود.

سلیمانی با اشاره به کارگاه آموزشی واقعه غدیر عنوان کرد: عصر روز دهم مهرماه با حضور 122 فرماندهان سپاه شهرستان‌های سراسر کشور و با حضور کار‌شناسان و روحانیون و کارگردانان برگزار می‌شود که صبح روز 18 ذی‌الحجه نیز در منطقه غدیر برگزار می‌شود.