یک رسانه عرب زبان به بررسی مناطق تحت نفوذ تروریستهای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام که به اختصار داعش خوانده می شود، پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه الاخبار در گزارشی مناطق تحت کنترل گروههای مختلف در سوریه را تشریح کرده و آورده است: گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام که به اختصار داعش خوانده می شود، در نهم آوریل سال جاری اعلام موجودیت کرد.

مناطق تحت کنترل داعش در استان الرقه خواه در حومه یا در داخل شهر است.جبهه النصره با مشارکت گروه احرار الشام و گردانهای ارتش آزاد سوریه در ابتدا بر الرقه مسلط بودند اما پس از مدتی داعش آنها را از این منطقه اخراج کرد.

گروه دولت اسلامی عراق و شام در حومه دیرالزور و برخی مناطق حلب مانند بستان القصر، حومه شمالی و غربی حلب، حومه شمالی لاذقیه(قبل از اینکه از این منطقه عقب نشینی کنند) حومه ادلب و در شهرهای سرمدا، الدانا و حزانو حضور دارند.آنها در شهر الدانا امارت اسلامی بنا کرده و شریعت مورد نظر خود را پیاده می کنند.

الاخبار می نویسد: تروریستهای دولت اسلام عراق و شام پس از تسلط بر خان العسل در حومه حلب دهها نظامی و  غیر نظامی سوری را اعدام کردند.

بر اساس گزارش این روزنامه لبنانی، در نقشه بالا مناطق تحت کنترل ارتش با رنگ سبز، مناطقی که گروههای مسلح در آن حضور دارند با رنگ صورتی، مناطق تحت نفوذ کُردها با رنگ قهوه ای و مناطق تحت کنترل گروههای وابسته به القاعده با رنگ نارنجی مشخص شده است.