سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دیدار با اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس با اشاره به راهکارهای موجود جهت استقلال مالی این باشگاه، فعالیت فرهنگی و ورزشی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در جهت منافع ملی ورزش دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری عصر امروز شنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، با تاکید بر جایگاه این باشگاه در ورزش و به ویژه فوتبال ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است که هر زمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حضوری قدرتمند در عرصه رقابتها داشته‌اند، فوتبال ملی نیز توانسته است از اثرات مثبت این حضور بهره لازم را داشته باشد.

وی افزود: فعالیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، ورای رقابتهای ورزشی، در زمینه مسائل فرهنگی نیز بسیار تاثیرگذار است و مسئولان دو باشگاه باید با توجه ویژه به مسائل اخلاقی و فرهنگی ورزش، زمینه‌هایی را به وجود آورند تا با حضور پر شور و گسترده جوانان در ورزشگاه‌ها، هیجانات آنها در محیط ورزش تخلیه شود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در عین حال با اشاره به چهار راهکار مورد توجه وزارت ورزش و جوانان در زمینه استقلال مالی باشگاه‌هایی چون استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: تشکیل شرکت سهامی عام به گونه‌ای که 51 درصد سهام از آن مردم و 49 درصد به هواداران و بازیکنان و پیشکسوتان واگذار شود، اجاره باشگاه از سوی هیات مدیره و مدیر عامل، توافق با یکی از مجموعه‌های خصوصی و مالی نظیر بانک‌ها به عنوان سرمایه‌گذار باشگاه و واگذاری باشگاه به سرمایه‌گذاری خصوصی، چهار راهکاری است که وزارت ورزش و جوانان در زمینه استقلال مالی باشگاه‌ها مورد توجه قرار دارد.

صالحی امیری همچنین اضافه کرد: در این رابطه نیز از شما اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس انتظار دارم با بررسی این راهکارها، نقطه نظرات خود را جهت تصمیم‌گیری لازم، ظرف 10 روز آینده با من در میان بگذارید.

وی همچنین توجه به حاشیه‌ها را آفتی برای ورزش ایران خواند و خطاب به رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: از شما انتظار دارم به حواشی توجه نکنید و صرفا روی مسائل و امور باشگاه متمرکز شوید.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جوانان، سرپرست وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: بی‌شک اگر به جای توجه به مسائل کلان مدیریتی، وقت یک مدیر صرف توجه به حاشیه‌ها شود، مدیریت به روزمرگی دچار خواهد شد که به طور طبیعی، این مسئله ما را از اهداف کلان ورزش باز می‌دارد.

پیش از صحبت‌های سرپرست وزارت ورزش و جوانان، اکبری رئیس هیات مدیره، رویانیان مدیر عامل و دیگر اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس ضمن ارایه گزارشی از وضعیت این باشگاه، نقطه نظرات خود را جهت خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس و زمینه‌های استقلال و خودکفایی مالی باشگاه در میان گذاشتند.

در این نشست سیدرضا صالحی امیری، حمید سجادی و کیومرث هاشمی از وزارت ورزش و جوانان و محمد رویانیان مدیرعامل، اکبری رئیس هیات مدیره و پروین، نامی و جمشیدی اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و همچنین منتقمی قائم مقام باشگاه پرسپولیس حضور داشتند.