میامی – خبرگزاری مهر: معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میامی ایجاد محیط مناسب و ارائه آموزش و تجربه لازم برای به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های کودکان را وظیفه معلمان دانست و گفت: دوران کودکی بهترین زمان برای سازندگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حزب الهی صبح یکشنبه در مراسم نمادین زنگ غنچه ها در جمع والدین نو نهالان پیش دبستان الزهرا(س) شهر میامی، ضمن اشاره به اهمیت تربیت و برنامه ریزی گفت: دوران کودکی بهترین دوران زندگی بوده و اثر تربیتی آن تا پایان عمر باقی خواهد ماند.

وی همچنین ضمن بیان نکات کلیدی به مربیان پیش دبستانی افزود: این دوران با توجه به اوج خلاقیت کودکان در این سن و سال حائز اهمیت است و نباید این دوران مورد غفلت و بی توجهی قرار گیرد.

معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میامی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است دانش آموزانی که موفق به گذراندن دوره پیش دبستانی شده اند دارای پیشرفت تحصیلی چشمگیرتر نسبت به هم سن و سالان خود بوده اند.

حزب الهی خاطرنشان کرد: پرورش استعدادهای کودکان در این دوره نسبت به دیگر دوران عمر انسان بیشتر بوده و در این زمان رشد ذهنی، جسمی، اجتماعی و عاطفی کودکان رشد فوق العاده ای خواهد داشت.

وی در خاتمه افزود: طبق تحقیقات به عمل آمده توسط کارشناسان، 75 درصد مغز كودك در شش سال اول زندگي آنها شكل گرفته و حدود 90 درصد توانايي هاي كودك در اين دوران جهت مي گيرد.