گناباد - خبرگزاري مهر: فرمانده سپاه گناباد گفت: امنيت امروز ما در جمهوري اسلامي مديون شهادت ها و رشادت هاي جوانانی است که در صحنه انقلاب و جنگ تحمیلی حاضر بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعيد فولادي صبح يكشنبه در مراسم رژه نيروهاي نظامي شهرستان گناباد اظهار داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 57، دشمنان كمر همت را محكم بستند كه به مقابله با انقلاب اسلامي برخيزند و آن را از صحنه خارج كنند.

وي افزود: در مرحله بعد سعي كردند انقلاب اسلامي در مرزهاي ايران بماند و توان صدور به كشورهاي دنيا را نداشته باشد.

وي ادامه داد: در اين راستا جنگهاي داخلي مختلفي به راه انداختند و در يك كشور تازه انقلاب شده نظام را درگير جنگهاي داخلي كردند تا انقلاب را از بين ببرند ولي به لطف الهي و با تدبير و رهبري حضرت امام(ره) و پشتوانه ملت ايران اين توطئه ها خنثي شد.

فولادي بيان داشت: روي كشورهاي منطقه كار كردند تا بتوانند كشوري  را پيدا كنند كه اين قابليت را داشته باشد كه به جنگ با انقلاب بپردازد و به همين منظور با تقويت ارتش عراق و تجهيز نيروهاي عراقي صدام را به عنوان جايگزين ژاندارم منطقه معرفي و 19 ماه پس از پيروزي انقلاب اسلامي در 31شهريور 59با هدف سرنگوني انقلاب اسلامي به ايران حمله كرد كه مردم خرمشهر 45 روز از شهر محافظت مي كنند ولي با فشار زياد شهر خرمشهر به تصرف بعصيان عراقي در آمد.

وي افزود: به علت عدم آمادگي ارتش ايران در زمان انقلاب و فرار سران خودفروخته ارتش و ضعيت بد يگان ارتش و عدم همكاري و قبول بسياري از كشورها ارتش صدام توانست تا 7 كيلومتري اهواز پيشروي كند ولي با همت ملت ايران كه در اوايل كار با سلاح هاي سردمثل چوب و سنگ به مبارزه پرداختند توانستند جلو ارتش تا دندان مسلح عراق را سد كنند.

فولادي تصريح كرد: اين پيروزيها نتيجه ايمان قوي و همت جوانان و مردم انقلاب كرده و متعهد به اسلام و رهبري امام(ره) بود كه برگ زريني را در تاريخ انقلاب اسلامي رقم زد كه براي هميشه ماندگار خواهد بود.

وي گفت: اگر دشمن امروز كشورهاي اطراف ايران را اشغال كرده، تحريم اقتصادي را آغاز كرده، و جنگ نرم را به راه انداخته و هر كاري كه از دستش برمي آيد انجام مي دهد به دليل اين است كه از صلابت و آمادگي و شجاعت جوانان و مردم ايران هراس دارد.

فرمانده سپاه گناباد اظهار داشت: دشمن از هر طريقي كه وارد شده ملت ايران قدرتمندتر وارده شده و با رهبري مقام معظم رهبري دشمن را در هر صحنه سركوب كردند.

وي تصريح كرد: اينكه دشمنان انقلاب به طور مستقيم وارد جنگ نمي شوند به خاطر ترس از همت والاي مردم ايران و ايمان و شجاعت آنهاست.

وي بیان کرد: امنيت امروز ما در جمهوري اسلامي مديون شهادتها و رشادتهاي جوانان ديروز است و امروز نيز جوانان پرشورتر از گذشته در صحنه حاضرند و به اثبات رساندند كه در برابر توطئه هاي دشمنان محكم ايستاده اند.

فولادي اظهاراميدواري كرد كه با همت والاي جوانان اين مرز و بوم شاهد پيروزي انقلاب اسلامي در همه صحنه ها و زمينه ها باشيم.