مدير عامل مبين وان به عنوان یکی از شرکتهای گروه مخابرات ایران از ارائه 200 سرويس ارزش‌افزوده بر بستر تلفن‌ثابت و همراه مخابرات در نمایشگاه ایران تله کام 2013 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عليرضا شاه‌محمدي با بیان اینکه در حال حاضر يك شركت روي بستر تلفن ثابت به شركت مخابرات ايران و 4 شركت روي بستر تلفن‌همراه به همراه اول، سرويس‌هاي ارزش افزوده ارائه مي‌كنند اظهار داشت: سرويس‌هاي ارزش افزوده بر بستر تلفن ثابت مخابرات توسط شركت همكار مبين وان به مشتركان ارائه مي‌‌شود و مبين وان تنها سرويس‌دهنده‌اي است كه در دو بخش تلفن ثابت و همراه فعال است؛ در این راستا تاکنون حدود 200 سرويس ارزش‌افزوده روي بستر تلفن ثابت و تلفن همراه به شركت مخابرات ايران و همراه اول ارائه شده كه از اين تعداد 20 سرويس در بستر كدهاي دستوري (USSD) ارائه مي‌شود و مبين وان در نمايشگاه تلكام امسال، آخرين دستاوردهاي خود را در این زمینه عرضه خواهد کرد.

وي با بیان اینکه این شرکت در ابتدا با مشاركت يك شركت ايتاليايي تاسيس شده بود كه با نظر سهامداران، اين شركت خارجي اوايل سال 92 از مبين‌وان جدا شد، گفت: هم اكنون شرکت مبین وان با تركيب سهامداري شركت متشكل از شركت جامع مبين و شركت گسترش الكترونيك ايران و به عنوان یکی از شرکتهای گروه مخابرات ایران فعالیت دارد.

شاه محمدي با تاکید بر برنامه های این شرکت برای ارائه سرويس‌هاي كاربردي و آموزش‌هاي عمومي و خدمات عمومي گفت: هدفگذاري ارائه سرويس‌هاي ارزش افزوده بر بستر تلفن ثابت و همراه به سمت تعاملي است و هم اکنون مبین وان حدود 30 نوع سرويس تعاملي ارائه می کند.

اين فعال بازار سرويس‌‌هاي ارزش افزوده با بیان اینکه براي ارائه سرويس‌هاي ارزش افزوده در بستر تلفن ثابت در يك مركز مخابراتي در هر يك از 31 مركز استان كشور تجهيزات نصب كرده‌ايم كه اين تجهيزات شامل سرورها و سوئيچ‌هاي مخابراتي است گفت: هم‌اكنون سرويس ارزش‌افزوده‌اي روي بستر پيام چندرسانه‌اي (MMS) وجود ندارد، زيرا تاكنون امكان فني و قانوني اين سرويس‌ها وجود نداشت. از سوي ديگر به واقع هنوز نياز به اين سرويس احساس نشده بود و مخاطب نداشت.

وي همچنين از ارائه سرويس‌هاي ارزش‌افزوده سازماني خبر داد و گفت: براي اين كار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حال تفاهم هستيم و براي مثال با وزارت بهداشت توافق كرده‌ايم كه روي بستر تلفن ثابت و همراه "تلفن ضروري" راه‌اندازي كنيم.

شاه‌محمدي گفت: در حال حاضر سرويس‌هاي ارزش‌افزوده مبين‌وان 5 ميليون مشترك بين مشتركان تلفن ثابت و همراه دارد و بيش از 14 ميليون مشترك در ليست مشتركان ثبت نام كرده‌اند.