دبیر کل حزب الله لبنان ضمن بی نتیجه دانستن راهکارهای نظامی برای حل بحران سوریه راهکار سیاسی را تنها گزینه قابل قبول برای برون رفت سوریه و منطقه از این بحران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، سید حسن نصرالله گفت: گروه دیگر اعلام کردند که ما مشارکت حزب الله را به دو شرط می پذیریم نخست بدون معادله سه گانه و دیگری ثلت ضامن.ما شرط آشکار داریم و آن تشکیل کابینه مطابق با حجم وجایگاه گروههای سیاسی است و فرمول 8 غیر واقعی است زیرا ما نخست وزیری که با آن موافقت کرده ایم از 14 مارس است و این بدان مفهوم است که 14 مارس ده وزیر خواهد داشت بنا بر این از نظر حزب الله فرمول 8 مفهومی نخواهد داشت.

وی افزود: آیا هیچ فرد عاقلی می پذیرد که حزب الله در صدد اشغال سوریه است ؟ این کاملا روشن است که تفکرات کسانی که ادعا دارند حزب الله می خواهد سوریه را اشغال کند کاملا اشتباه است .برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه سعودی ها حزب الله را به تلاش برای اشغال سوریه متهم می کنند.

نصرالله بیان کرد: وتوی چهارده مارس درباره مشارکت حزب الله در دولت لبنان در واقع وتوی سعودی ها و مجازات لبنانی ها در کشورهای حوزه خلیج فارس تحت عنوان مجازات حزب الله است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: حضور نظامی حزب الله در کنار ارتش سوریه بسیار اندک است و ما از سعودی ها و کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز ترکیه می خواهیم که در مواضع خود در قبال سوریه تجدید نظر کنند.

وی بیان کرد: توجه به راه حل نظامی در سوریه شکست خورده است و ادامه جنگ در سوریه اهدافی را که دشمنان سوریه دنبال آن هستند محقق نمی کند.نجات ملت سوریه و ملتهای منطقه فقط از راه حل سیاسی مُیسر است.