کتاب «سیر و سلوک؛ طرحی نو در عرفان عملی شیعی» اثر آیت‌الله علی رضایی تهرانی به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این اثر در بیست ‌و دو فصل تنظیم شده که به مباحثی همچون خاستگاه عرفان سرشت فراحیوانی انسان، عرفان نظری و عرفان عملی، تفاوت‌های عرفان نظری با فلسفه، آگاهی‌های مقدماتی، بدبینی به راه سلوک، سلوک الی‌الله، سفری به فرا زمان و فرا مکان، بررسی علل سرعت در سیر الی‌الله، راه‌های دستیابی به عشق الهی، شاخصه‌های شناخت کمال در استاد، تقوا توشه سفر سالک، دوری جستن از لذت‌ها و مشتهیات نفسانی، عرفان و راه‌های انحرافی مشابه و قبض و بسط سلوکی می‌پردازد.

کتاب «سیر و سلوک» اثر آیت‌الله علی‌ رضایی تهرانی در قطع وزیری با 855 صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

همچنین در خبر دیگری از این مؤسسه آمده است: کتاب «سنت و مدرنیته در بیان اندیشمندان مسلمان معاصر» نوشته آقای محمدتقی مقدمی به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) روانه بازار نشر شد.
 
این کتاب پژوهشی است در قلمرو جامعه شناسی معرفت که ارائه دسته‌بندی و تیپ‌شناسی از تلقی‌های مختلف از سنت و مدرنیته و نسبت میان آن دو و زمینه‌ها و آثار اجتماعی-سیاسی این تلقی‌ها و دریافت‌ها از هدف اصلی نگارنده در نگارش این کتاب است.

نظام مفهومی سنت و مدرنیته، اصول و مبانی سنت و مدرنیته، جریان‌شناسی سنت و مدرنیته و زمینه‌ها و پیامدهای اجتماعی پیدایش سنت و مدرنیته بخش‌هایی از این اثر است که در پنج فصل سامان یافته است.

کتاب «سنت و مدرنیته در بیان اندیشمندان مسلمان معاصر» اثر محمدتقی مقدمی در قطع وزیری با 351 صفحه منتشر شده است.