بجنورد - خبرگزاري مهر: رییس فناوری اطلاعات اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: تاکنون بيش از هزار و 200 كلاس استان در قالب 619 آموزشگاه هوشمند سازي شده است.

فرامرز صدقي در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اين مطلب افزود: در شش ماهه نخست سال جاري نيز 15 كلاس در مراكز مجتمع روستايي و 83 كلاس در مدارس عادي شهري با هزينه سه ميليارد و 410 ميليون ريال از سيستم هوشمند برخوردار شده اند.

وي تصريح كرد: خراسان شمالي رتبه اول هوشمند سازي مدارس عادي دولتي و مقام دوم فرهنگ سازي در راستاي هوشمند سازي مدارس را در كشور به خود اختصاص داده است.

صدقي با بيان اينكه تا كنون 31 درصد مدارس استان هوشمند شده اند، اظهار داشت: در حال حاضر 44 درصد مدارس بجنورد، 41 درصد مدارس اسفراين و شيروان، 33 درصد از مدارس جاجرم، 33 درصد مدارس گرمه، 27 درصد مدارس بام و صفي آباد، 15 درصد مدارس فاروج، 13 درصد از مدارس مانه و سملقان و هفت درصد از مدارس رازو جرگلان از اين سيستم برخوردارند.

وي تعداد آموزشگاههاي این استان را قريب به دو هزار آموزشگاه اعلام كرد و اظهار داشت: از سال 85 تا كنون هزار و 209 كلاس در قالب 619 آموزشگاه با هزينه هشت ميليارد و 810 ميليون ريال هوشمند شده است.

رئيس فناوري اطلاعات اداره كل آموزش و پرورش هدف از هوشمند سازي مدارس را رشد همه جانبه دانش آموزان، تربيت نيروي انساني متفكر و آشنا به فناوري، ارتقاي توانايي و قابليتهاي فردي و افزايش مشاركتهاي مردمي عنوان كرد و گفت: در اين سيستم، معلم نقش راهنما را دارد .

وي افزود: اين سيستم براي اولين باردر سال 84 در يك مدرسه چهار كلاسه تهران انجام شد و در  بین سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی براي اولين بار در سال 85، دبيرستان دخترانه سميه بجنورد در این استان از سیستم هوشمند سازی برخوردار شد.

صدقي با اشاره به اينكه 15 هزار و 500 پرسنل در آموزش و پرورش این استان مشغول فعاليت هستند، عنوان كرد: تا كنون 50 درصد اين افراد به صورت مجازي و غير مجازي آموزشهاي لازم را در راستاي هوشمند سازي فرا گرفته اند.

وي هزينه بالاي توليد محتواي الكترونيكي استاندارد جهت ارائه و استفاده را، از جمله ضعف هاي اين سيستم عنوان كرد و گفت: تا كنون تمام هزينه هاي سخت افزار، نرم افزار و آموزش پرداخت شده است.

رئيس فناوري اطلاعات اداره كل آموزش و پرورش افزود: با توجه به سند تحول بنيادين و افق 1404، همه ساله بايد 20 درصد از مدارس كشور به اين سيستم مجهز شوند.