مفتی سوریه با بیان اینکه قاتلان پسرش از عربستان و ترکیه دستور گرفته بودند، اعلام کرد قاتلان اعتراف کردند که تا زمان پخش اخبار تلویزیونی نمی دانسته اند که چه کسی را ترور کرده اند و من خواستار بخشش آنها شدم.

به گزارش خبرگزاری مهر، "شیخ بدرالدین حسون" مفتی سوریه اخیرا گفتگویی اختصاصی با "رابرت فیسک" داشته که در روزنامه ایندیپندنت منتشر شده است.

وی در جریان این گفتگو از دیدار خود با عوامل ترور "ساریه" پسر 21 ساله اش سخن گفت و تاکید کرد: من با کسانی که پسرم را ترور کرده بودند دیدار کردم، آنها اعتراف کردند که هویت فرد ترور شده را نمی دانستند.

وی افزود: این دو جوان اعتراف کردند که پلاک خودرو پسرم را در اختیار داشته اند و تنها مامور بوده اند فردی را که در خودور حضور دارد، ترور کنند. آنها اقرار کردند که پس از مشاهده اخبار متوجه شده اند چه کسی را کشته اند.

مفتی سوریه در ادامه با اشاره به اینکه 15 نفر از ساکنان حلب در جریان ترور فرزندش همکاری کرده اند، اظهار داشت: من آنها را بخشیدم و از قاضی برای آنها طلب عفو کردم، اما گفته شد که آنها جرایم دیگری هم دارند که به علت آنها محاکمه خواهند شد.

وی افزود: عوامل ترور پسرم دستورات لازم را از ترکیه و عربستان سعودی گرفته بودند و به هر یک از آنها 50 هزار لیره سوریه پرداخت شده بود.