همزمان با شصت و چهارمین سالروز تولد مرحوم امیر‌حسین فردی، جمعی از نویسندگان بر سر مزار وی حضور یافته و یاد او را گرامی‌ می‌دارند. اعضای شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) همچنین بعد از حضور در کنار مزار این استاد ادبیات، به خانه ابدی شهید حبیب غنی‌پور، شاگرد امیرحسین فردی نیز خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با پنجم مهرماه و سالروز تولد استاد امیر‌حسین فردی، نویسنده و مدیر فقید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، جمعی از نویسندگان بر سر مزار وی حاضر خواهند شد.

در این برنامه، اعضاء شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) به همراه خانواده وی صبح جمعه با حضور بر مزار فردی و با قرائت فاتحه یاد وی را گرامی‌ خواهند داشت.

شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه (ع) همچنین پس از قرائت فاتحه بر مزار مرحوم فردی در کنار مزار شهید حبیب‌ غنی‌پور، نویسنده و شاگرد استاد فردی نیز حاضر شده و به قرائت فاتحه خواهد پرداخت.

مرحوم امیرحسین فردی پنجم مهرماه سال 1328 در روستای قره تپه از توابع اردبیل به دنیا آمد و 5 اردیبهشت ماه سال جاری نیز به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

پایه‌گذاری شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع)، سردبیری و مدیرمسئولی هفته‌نامه کیهان بچه‌ها از ابتدای دهه 60، مدیر کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، دبیری جشنواره‌های ادبیات داستانی بسیج، داستان انقلاب و شهید حبیب غنی‌پور و مدیریت بر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از مهمترین مسئولیت‌های مرحوم فردی در دوره حیات او به شمار می‌رفت.

رمان‌هایی مانند «آشیانه در مه»، «سیاه چمن» و «اسماعیل» نیز از مهم‌ترین تألیفات این استاد داستان‌نویسی به شمار می‌رود. رمان گرگسالی نیز پس از درگذشت این نویسنده نامدار رونمایی و منتشر شد.

حضور نویسندگان در کنار مزار شهید غنی‌پور؛ در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ادبی حبیب

در این عکس مرحوم امیرحسین فردی، جواد محقق، محمد ناصری، حمید ریاضی و ... دیده می‌شوند

اعضای شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) همچنین پس از این مراسم در کنار مزار شهید حبیب غنی‌پور، نویسنده کتاب «عمو سبدی» و شاگرد امیرحسین فردی نیز حاضر خواهند شد.