بازداشت یک پرستار بحرینی پس از اتمام دوره یک ساله حبس،بازداشت پدر یکی از شهدا،حمایت آل خلیفه از اقدامات سرکوبگرانه و شکنجه و تعرض به بازداشت شدگان از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المنامه، یوسف المحافظه مسئول مرکز پیگیری امور حقوق بشر اعلام کرد: نقابداران(وابسته به رژیم بحرین) پدر شهید احمد اسماعیل را از مقابل منزلش در سلماباد ربودند و  وی را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

مرکز پیگیری حقوق بشر نگرانی شدید خود را از ادامه اقدامات سرکوبگرانه رژیم ابراز کرد.

از سوی دیگر حلیمه الصباغ پرستار بحرینی پس از پایان مدت حبس یک ساله خود از زندان آل خلیفه آزاد شد.جرم وی کمک به انقلابیون مجروح بوده است.

از سوی دیگر خلیفه بن سلمان نخست وزیر بحرین در یک نشست امنیتی از ادامه اقدامات سرکوبگرانه علیه تحرکات مسالمت آمیز مردمی خبر داد.

وی مدعی شد: برهم زدن امنیت کشور قابل قبول نیست و شعارهای مسالمت آمیز در این باره دیگر اعتبار ندارد.

این در حالی است که سازمان موسوم به "حقوق بشر اول" بیان کرد: رژیم بحرین همچنان محدودیتهای فراوانی علیه فعالان بحرینی انجام می دهد و در هفته جاری شاهد جلسات محاکمه فعالان خواهیم بود.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای نگرانی خود را از وضعیت علی حسن احمد عیسی، مرد45 ساله که از بیماری عقلی رنج می برد ابراز کرد.

در این بیانیه آمده است: علی حسن احمد عیسی در یازده آگوست سال 2013 بازداشت شد و به سبب ولگردی به یک ماه حبس محکوم شده است و مسئولان امنیتی با وجود حکم دادگاه درباره آزادی وی همچنان با آزادی اش مخالفت می کنند.

این مرکز همچنین از شکنجه و تعرض جنسی به عبدالامیر عباس 22 ساله هنگام بازجویی خبر داد و افزود: سهل انگاری در مجازات کسانی که مرتکب شکنجه و مزاحمت جنسی می شوند سبب شده است که این پدیده در هنگام بازجویی ها به عنوان ابزاری برای گرفتن اعترافات زوری مورد استفاده قرار گیرد.

از سوی دیگر شبکه منامه نیوز از بازداشت 6 نوجوان بحرینی در نزدیکی مدرسه فاطمه الزهرا(ع) در پایتخت بحرین خبر داد.

این درحالی است که منابع حقوقی بحرینی از تعویق صدور حکم برای مهدی سهوان به اتهام اهانت به پادشاه این کشور و دعوت به برپایی تظاهرات غیرقانونی تا سی ام سپتامبر خبر داد.

از سوی دیگر پایگاه الوفاق از مخالفت مسئولان رژیم بحرین با آزاد کردن بازداشت شدگان برای حضور در مراسم ختم عزیزانشان خبر داد.