تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با انگیزه جبران امتیازات از دست رفته در بازی‌های خانگی و همچنین رساندن خود به جمع سه تیم بالای جدول به دیدار تیم نفت تهران می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته یازدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور روز جمعه پنجم مهر با انجام شش دیدار پیگیری می شود که طی آن در یکی از بازی‌های مهم، تیم تراکتورسازی تبریز میزبان تیم نفت تهران خواهد بود.

آمار نامطلوب سرخپوشان در خانه

تراکتورسازان که هفته گذشته برابر تیم داماش گیلان نتوانستند مزد بازی خوب خود را بگیرند، این هفته برای پنجمین بار در خانه به میدان خواهند رفت. این تیم تبریزی پیش از این در بازی‌های خانگی خود عملکرد چندان مناسبی به لحاظ کسب نتیجه نداشته و حاصل چهار دیدار خانگی سرخپوشان، سه تساوی و یک پیروزی بوده است.

با این آمار می‌توان دریافت که تیم تراکتورسازی در خانه هرگز نتوانسته به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کند و تنها برد این تیم در تبریز با گلی دیرهنگام برابر سایپا بوده که آن سه امتیاز هم در شرایطی خاص و در اثر فشار بیش از حد سکوها به دست آمده است.

این شرایط نشان می دهد که تیم مجید جلالی در بازی های خانگی فشاری را احساس می کند که همین امر مانع از نتیجه گیری دلخواه این تیم می شود. اگر نتایج خانگی و بیرون از خانه تیم تراکتورسازی و حتی نوع بازی این تیم مورد بررسی قرار بگیرد، به سادگی می توان دریافت که سرخپوشان در بیرون از خانه با آرامش خاصی برابر حریف صف آرایی می کنند اما در بازی‌های این تیم در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز همان بازیکنان نمی‌توانند فوتبالی که در بیرون از تبریز را انجام داده‌اند، برابر دیدگان هوادارانشان به نمایش بگذارند.

فوتبال بسته حریفان و هنگ کامپیوتر جلالی

دومین عاملی که می‌توان در خصوص نتیجه نگرفتن تیم تراکتورسازی در بازی‌های خانگی به آن اشاره کرد، نوع بازی حریفان این تیم در تبریز است. در چهار بازی خانگی قبلی تراکتورسازان، تیم های گسترش فولاد، مس، سایپا و ملوان حریفان تیم مجید جلالی بوده اند که اغلب فوتبالی بسته ارائه داده‌اند. این نوع بازی کردن تیم‌های حریف را می توان به حساب مدعی بودن و قدر بودن تیم تراکتورسازی نوشت اما با این حال باید اذعان داشت که با تجربه کردن چهار بازی خانگی، این هفته تیم تراکتورسازی باید برابر تیم نفت نتیجه‌ای مطلوب کسب کند.

جلالی و شاگردانش در بازی‌های خانگی قبلی تراکتورسازی رویارویی با حریفانی با سبک بازی متفاوت را تجربه کرده اند و حال باید منتظر راهکار کامپیوتر فوتبال ایران برای غلبه بر تیم نفت تهران بود.

میهمانی سخت نفتی ها در تبریز

اما تیم نفت تهران که در این فصل با یحیی گل‌محمدی نتایج بسیار خوبی کسب کرده و تقریبا از ابتدای فصل در بین بالانشینان جدول بوده است، این هفته مصاف سختی در خانه تراکتورسازی دارد. اگرچه به معضل نتیجه نگرفتن تیم تراکتورسازی در خانه اشاره شد اما نفتی های به خوبی می دانند که بازی آنها با تراکتورسازی، در یکی از حساس ترین مقاطع فصل برای تیم تبریزی باید انجام شود و از اینرو باید کار زردپوشان تهرانی را در مصاف عصر آدینه تبریز، سخت ارزیابی کرد.

تیم نفت در فصل جاری پیش از دیدار با تراکتورسازی پنج بار در زمین حریف به میدان رفته که نتایج تقریبا خوبی به دست آورده است. این تیم دو تساوی، دو پیروزی و یک شکست از این تعداد بازی بیرون از خانه به ثبت رسانده که جمع آوری هشت امتیاز می تواند آمار خوبی برای شاگردان یحیی گل محمدی باشد. البته تیم نفت در دیدار با استقلال خوزستان و فجرسپاسی توانسته پیروز شود و در بازی با سایپا و داماش مساوی کرده و به ذوب اهن در اصفهان باخته است.

شاید دیدار با تراکتورسازی، سخت ترین مصاف بیرون از خانه نیز برای تیم نفت باشد چراکه این تیم هنوز در خانه هیچ تیم مدعی به میدان نرفته و در بازی روز جمعه می توان عیار فنی تیم تحت هدایت گل محمدی را برابر تیمی مدعی و پر هوادار سنجید.

چهار "کلین شیت" نفتی ها در پنج بازی اخیر

میهمان جمعه تبریزی ها اما به لحاظ سیستم دفاعی و حمله تقریبا شبیه به تیم تراکتورسازی است. نفت 13 گل زده و 9 گل خورده دارد و در قیاس با تراکتورسازی یک گل بیشتر زده و یک گل بیشتر خورده است تا گل آوراژ هر دو تیم 4+ باشد. اما تیم نفت تهران در سه بازی اخیر خود هرگز دروازه اش باز نشده و در پنج بازی اخیر چهار کلین شیت برابر پرسپولیس، مس، سایپا و ملوان داشته است.

آرپی جی زن و جادوگر، غایبان بزرگ

نفتی‌ها برای دیدار این هفته خود در تبریز احمد آل‌نعمه مدافع شوتزن و سابق تیم تراکتورسازی را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت. آل نعمه معروف به آرپی جی زن، پس از اینکه از تراکتورسازی به نفت رفت، فصل پیش توانست با پیراهن تیم جدید خود به تراکتورسازی گل بزند. اما تیم تراکتورسازی نیز برای دیدار با نفت اگرچه بازیکن محروم ندارد اما مصدومان این تیم همچنان دوران نقاهت خود را سپری می کنند و از اینرو علی کریمی و مرتضی اسدی و احتمالا حبیب گردانی و محسن ربیع‌خواه بار دیگر در ردیف غایبان تیم تراکتورسازی قرار بگیرند.

سبقت تراکتور به شرط سه امتیاز

هم اکنون تیم تراکتورسازی تبریز با 16 امتیاز در رده پنجم و تیم نفت تهران با 18 امتیاز در خانه سوم جدول ایستاده‌اند. پیروزی تیم تراکتورسازی در این بازی خانگی این تیم را بالاتر از رقیب این هفته خود در جدول قرار خواهد داد و چنانچه تیم های پرسپولیس و سپاهان که قرار است به ترتیب برابر فجرسپاسی و ذوب‌آهن به میدان بروند، نتوانند پیروز شوند آنگاه برد تیم تراکتورسازی می تواند دوباره این تیم را به نزدیک ترین خانه به صدرجدول برساند. البته شاگردان جلالی با علم به نتیجه دیدار خانگی پرسپولیس برابر فجر به مصاف تیم نفت خواهند رفت چراکه تیم علی دایی روز پنجشنبه آغازین دیدار هفته یازدهم را برابر حریف شیرازی به انجام خواهد رساند.

دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران از ساعت 16:30 روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

اميرحسين زرگر دار وسط این بازی خواهد بود و او را در امر قضاوت، محمدرضا منصوري و مهدي ناصحي یاری خواهند کرد. حميد حاج ملک داور چهارم این دیدار است و کار نظارت بر امر داوری را ابراهيم ميرزابيگي عهده دار خواهد بود.