هلاکت دهها تروریست النصره از جمله چند سعودی، اردنی و لیبیایی، کشف سلاح های اسرائیلی، انهدام چندین سکوی پرتاب موشک و خمپاره انداز و چندین خودرو حامل سلاح از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، یگان هایی از ارتش سوریه، یک انبار مهمات و بمبهای دست ساز متعلق به تروریست ها را در حومه دمشق منهدم و مقادیر زیادی سلاح را ضبط کردند، در این عملیات شماری از تروریستها از جمله چند تروریست خارجی به هلاکت رسیدند.

در روستای حجیره، در عملیات ویژه نیروهای ارتش، مقادیری سلاح و مهمات تروریستها منهدم شد و بشار ناعوره سرکرده یکی از گروههای تروریستی هم به هلاکت رسید. همچنین در عملیات پیگرد تروریستها در منطقه العلالی و محله الجمعیات و میدان الفرن و اطراف مقام حضرت سکینه(س) در شهر داریا، طارق الحو سرکرده یک گروه تروریستی و چند تروریست دیگر کشته شدند.

در اطراف هتل سفیر معلولا هم چند تروریست النصره از جمله ابوالولید الاحسانی سعودی به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر در حمله تروریستها با استفاده از یک خودرو بمبگذاری در محله مسکونی التضامن دمشق، سه شهروند سوری کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین در حمله خمپاره ای تروریستها به منطقه عین التینه حومه دمشق، سه شهروند سوری کشته شدند.

تروریستهای تکفیری همچنین، مناطق مسکونی العباسیین و  الزبلطانی در دمشق را خمپاره هدف قرار دادند که بر اثر آن، 10 شهروند سوری زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه تلاش تروریستهای مسلح برای حمله به یک ایست نظامی در منطقه شقحب در حومه دمشق را ناکام گذاشتند و تمام آنها را به هلاکت رساندند و سلاحهای متعلق به آنها از جمله سلاحهای اسرائیلی که در اختیار آنها بود و بمبهای دست ساز آماده انفجار و گلوله های آر پی چی ضبط شد.

در حلب و حومه آن، نیروهای ارتش توانستند تعدادی از سکوهای پرتاب موشک و خمپاره انداز و خودروهای حامل سلاح تروریستها را منهدم کنند.

همچنین 9 تروریست مسلح که در یک رستوران در محله الاشرفیه حلب مخفی شده بودند، کشته شدند.

از سوی دیگر درگیری یک یگان از ارتش سوریه با یک گروه تروریستی مسلح که برای حمله به مناطق امن در محله صلاح الدین تلاش می کردند، به کشته شدن چهار تروریست و زخمی شدن تروریستهای دیگر این گروه منجر شد.

انهدام یک موشک انداز در شهر درعا و حومه آن و هلاکت شماری از تروریستها از جمله تروریستهای لیبیایی و اردنی به نامهای شواف عبدالحمید الهوفی، ابوالبراء اردنی و تروریست دیگری به نام ابوبکر و کشته شدن شمار زیادی از تروریستهای مسلح در حمص و حومه آن و انهدام سلاحهای سنگین آنها، شلیک 10 گلوله خمپاره از سوی گروههای تروریستی به روستای عین الدنانیر، هلاکت شماری از تروریستهای وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام و متلاشی شدن یک گروه تروریستی در حومه  ادلب، کشته شدن شماری از تروریستها بر اثر انفجار بمبی که در حال کارگذاشتن آن در محله العرفی دیرالزور بودند از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.