شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان با اشاره به حضور حسن روحاني، رييس جمهور ايران در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد و سخنراني در اين نشست، گفت: سخنان روحاني در اين اجلاس مدبرانه، حكيمانه، قاطعانه، عزتمند و توام با نرمش قهرمانانه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلي شهر شيروان برگزار شد، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس، به بيان بركات و عبرت هاي هشت سال جنگ تحميلي پرداخت و افزود: خوداتكايي، صدور انقلاب به جهان، معرفي اسلام، خودكفايي دفاعي و مقاوم شدن در برابر دشمنان، يافتن روحيه تعامل و همكاري، تقويت اتحاد و انسجام دروني، شكستن ابهت شرق و غرب و باز شدن مشت دشمنان و ... از جمله بركات دفاع مقدس به شمار مي روند.

وي ايمان، ايثار و ولايت پذيري، توكل به خداوند منان و اميد به نصرت حضرت حق، وفاي به عهد و امانت داري، صبر و استقامت و نترسيدن از دشمن، دشمن شناسي، بصيرت و ... را نيز از درس هاي هشت سال دفاع مقدس دانست.

حجت الاسلام كوثري اظهار داشت: فهم اين مطلب كه عدم اتكا به خداوند و ضعف ايمان، ولايت گريزي، تكليف گريزي، راحت طلبي و از دست دادن روحيه ايثار و شهادت موجب شكست در برابر دشمنان مي شود؛ از جمله عبرت هاي جنگ تحميلي هشت ساله به شمار مي رود.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شيروان در ادامه عنوان كرد: محصول دفاع مقدس حضور مقتدرانه و عزتمند ايران اسلامي در سازمان ملل متحد است.

خطيب نماز جمعه شيروان با اشاره به سخنان حسن روحاني؛ رييس جمهور ايران در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد، اين سخنان را مدبرانه، حكيمانه، قاطعانه، عزتمند و توام با نرمش قهرمانانه دانست.

به گفته حجت الاسلام كوثري امسال با نحوه حضور و سخنراني رييس جمهور ايران در سازمان ملل، مجمع اين سازمان نگاه ديگري پيدا كرده و غرب شكست خود را باور كرد.

وي اضافه كرد: در اين نشست دنيا هم فهميد كه غرب در رويارويي با ايران از طريق سياست هاي جنگ طلبانه شكست خورده است.