خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان از اعزام بالگرد برای اطفاء حریق و هلی برد نیروها به منطقه درگیر آتش سوزی سفید کوه خرم آباد خبر داد.

رضا آریایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به آتش سوزی منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد علاوه بر نیروهای اداره کل محیط زیست، نیروهای منابع طبیعی نیز به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تیم های اطفاء حریق منابع طبیعی نیز ساعتی قبل به منطقه اعزام شده اند، بیان داشت: در راستای تسریع در عملیات اطفاء حریق و با درخواست مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان یک فروند بالگرد به منظور هلی برد نیروها به منطقه اعزام شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: دقایقی پیش این بالگرد از محل آشیانه خود بلند شده و برای انتقال نیروها به محل آتش سوزی عازم محل شده است.

آریایی منطقه وقوع آتش سوزی را صعب العبور دانست و بیان داشت: با توجه به وقوع حریق در ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفید کوه متولیان امر درخواست اعزام بالگرد کردند.

بنابر این گزارش از ظهر امروز جمعه منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد در ارتفاعات دو هزار متری و در منطقه ای به نام "کلدر" دچار حریق شده است که کار اطفاء حریق همچنان در این منطقه ادامه دارد.

این منطقه حفاظت شده میزبان یکی از غنی ترین رویشگاههای گونه منحصر به فرد بلوط و زیستگاه گونه های مختلف جانوری است.