وزیر خارجه سوریه در گفتگو با یک روزنامه لبنانی از آمادگی دمشق برای اجرای مواد قطعنامه شورای امنیت درباره تسلیحات شیمیایی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، "ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه در گفتگو با روزنامه لبنانی السفیر اظهار داشت: با نادیده گرفتن برداشتهای طرفهایی که درصدد توطئه علیه سوریه هستند، قطعنامه شورای امنیت با مواضع دولت سوریه که از سوی "بشار اسد" درباره پیوستن به پیمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام شده بود، همخوانی دارد.

وی افزود: با توجه به بندهایی که به استفاده از بند هفتم منشور سازمان ملل علیه گروههای تروریستی و حامیان منطقه ای آنها در صورت نقض پیمان منع تسلیحات شیمیایی در قطعنامه اخیر گنجانده شده، از صدور آن رضایت داریم.

المعلم دو عامل مهم برگزاری موفق نشست ژنو 2 را پایبندی کشورهای حامی گروههای مسلح در سوریه به راه حل سیاسی و حضور نمایندگان واقعی مخالفان سوری در این نشست دانست و تاکید کرد: دمشق به حل سیاسی بحران کاملا پایبند است.

وی ائتلاف فعلی موسوم به مخالفان سوری را ساخته کشورهای غربی دانست و افزود: آنها هرگز نماینده ملت سوریه نیستند و نماینده واقعی منافع منطقه ای و بین المللی دشمنان سوریه هستند.

وزیر خارجه سوریه همچنین تاکید کرد: اینکه چه کسانی بر سوریه حکومت کنند در قانون اساسی گنجانده شده و در نهایت بر اساس اذعان مجامع بین المللی این تصمیم از سوی ملت سوریه و بر مبنای نتایج انتخابات تعیین می شود.