خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان از کشف و ضبط 16 قطعه کبوتر کوهی از شکارچیان غیرمجاز در این استان خبر داد.

محمد حسین بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یگان اجرایی محیط زیست شهرستان الشتر روز گذشته در پی گشت و بازرسی در مناطق مختلف این شهرستان موفق به دستگیری تعدادی شکارچی شدند.

وی ادامه داد: در جریان این گشت و کنترل ها از شکارچیان متخلف دو قبضه اسلحه نیز کشف و ضبط شد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان ادامه داد: همچنین در پی بازرسیهای صورت گرفته 16 قطعه کبوتر کوهی از شکارچیان غیرمجاز در شهرستان الشتر کشف و ضبط شد.

بازگیر همچنین از برخورد با ماهی گیران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: در این راستا از متخلفان یک دستگاه موتور برق، دو رشته تور ماهی گیری و 15 قطعه ماهی کشف و ضبط شده است.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و ارتقا آگاهی های زیست محیطی مردم، از تشدید نظارت ها و برخورد با متخلفان در این زمینه خبر داد.

بازگیر خواستار همکاری و مشارکت مردم به ویزه جوامع محلی در حفظ و حراست از داشته ها و سرمایه های طبیعی شد و بیان داشت: تا زمانی که نتوانیم باور مردم را در ضرورت صیانت از محیط زیست تغییر دهیم رویکرد برخوردی چندان موثر نخواهد بود.