بوشهر - خبرگزاری مهر: در آئینی با حضور مسئولان، نخستین دبیرستان معارف علوم و معارف صدرای استان بوشهر در شهر دلوار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا شهر دلوار ظهر شنبه در آئینی با حضور آیت‌الله صفایی‌بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، حسنوند استاندار بوشهر، حجت‌الاسلام دانی مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گسترش فرهنگ دینی از مهمترین برنامه‌های است که باید به خوبی به آن توجه شود و ایجاد مدارس معارف می‌تواند گامی مثبت در این راستا باشد.

احمد مرادی به تلاش‌های صورت گرفته در راستای ساخت و راه‌اندازی دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا شهر دلوار اشاره کرد و افزود: این مدرسه در 540 متر زیربنا ساخته شده است که دارای شش کلاس است.

وی ادامه داد: برای ساخت این مدرسه 440 میلیون تومان هزینه شده است که 50 درصد هزینه آن توسط هوشنگ بختیاری از نوادگان رئیسعلی دلواری تامین شده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در ساخت این مدرسه اشاره کرد و بیان داشت: محوطه‌سازی و انجام دیوارکشی نیز از فعالیت‌های صورت گرفته برای آماده سازی این مدرسه بوده است.

برنامه افتتاحیه این دبیرستان ابتدا در مجتمع فرهنگی شهر دلوار برگزار شد و سپس با حضور مسئولان این دبیرستان افتتاح شد و مسئولان با حضور در کلاس‌ها از این مدرسه بازدید و دقایقی با دانش اموزان صحبت کردند.