ایلام - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامي استان ايلام با تاکيد بر ماندني بودن اثر فعاليت هاي اجتماعي گفت: وظيفه رسانه ملي اميد آفريني در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علي دولتي ظهر شنبه در نشست با مدير کل صدا و سيماي مرکز ايلام اظهار داشت: پيشگيري از وقوع جرم و کاستن از آسيب هاي اجتماعي در جامعه نيازمند کار فرهنگي و تلاش همه جانبه تمام دستگاه هاي اجرايي است.

وي با تاکيد بر نقش رسانه ملي در کاهش آسيب هاي اجتماعي و پيشگيري اجتماعي گفت: صدا و سيما در واقع پيشتاز فرهنگ سازي و قانونمداري در استان بوده و از همراهان خوب مجموعه انتظامي در کاهش ميزان جرايم است.

فرمانده انتظامي استان ايلام با اشاره به اينکه مردم بيشتر تعاملات و روابط اجتماعي کانون اصلي مفهوم سرمايه اجتماعي هستند گفت: رسانه ملي براي تثبيت اين سرمايه عظيم و حفظ پيوندهاي مردم وحاکميت نقش حساس و در عين حال ظريفي را بر عهده دارد.

وي در ادامه به برنامه هاي هفته ناجا و شروع اين هفته از سيزدهم مهرماه اشاره کرد و گفت: نيروي انتظامي در سال جديد با شعار اقتدار پليس در سايه مردم داري، قانونمداري و روز آمدي به دنبال توسعه سرمايه هاي اجتماعي خود است.

اين مسئول با تأکيد بر همسو بودن فعاليت هاي اجتماعي پليس و رسانه ملي گفت: وظيفه صدا و سيما به عنوان رسانه ملي اميد آفريني در جامعه و گسترش شور و نشاط در بين مردم است .

وي تصريح کرد: پليس نيز تلاش دارد تا با فعاليت هاي اجتماعي از يکسو و از سوي ديگر اقدامات انتظامي و برخورد با هنجار شکنان احساس آرامش و امنيت را در جامعه تزريق کند.

سردار دولتي در پايان با اعلام برنامه هاي کلان هفته ناجا خواستار همراهي و هماهنگي بيش از پيش صدا و سيما در پوشش رسانه اي اين برنامه ها شد .

علي رامک مدير کل صدا و سيماي مرکز ايلام نيز در اين نشست با تأکيد بر تعامل دو سويه پليس و رسانه ملي گفت: رويکرد جامعه محوري پليس در سال هاي اخير روند خوبي داشته و تأثير آن در جامعه کاملاً ملموس است .

وي با اشاره به ظرفيت هاي خوب سازمان ناجا در تهيه مستندهاي اجتماعي از آمادگي صدا و سيماي مرکز استان براي پشتيباني و همکاري در اين زمينه و پخش از رسانه ملي خبر داد.

مدير کل صدا و سيماي مرکز ايلام هفته نيروي انتظامي را تبلور پويايي و نشاط در سازمان پليس و تبلور عيني اقتدار ناجا خواند و گفت: نگاه صدا و سيما به مقوله امنيت يک نگاه ويژه و در عين حال حساس است .

وي در پايان آمادگي مجموعه صدا و سيماي مرکز استان را براي پوشش رسانه اي برنامه هاي هفته ناجا اعلام کرد.

گفتني است در اين نشست محمدرضا نظري معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان ايلام با اعلام برنامه هاي هفته ناجا خواستار همراهي بيش از پيش برنامه هاي اين هفته شد .