سرمربی تیم فوتبال زیر17 سال ایران عصر روز شنبه میهمان ویژه باشگاه بایر لورکوزن بود و بازی این تیم با هانوفر در هفته هفتم رقابتهای بوندس‌لیگا را از جایگاه ویژه "بای آره‌نا" نگاه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دوستی‌مهر به دعوت باشگاه بایرلوکوزن، بازی این تیم مقابل هانوفر را در جایگاه ویژه و در کنار رودی فولر بازیکن پیشین تیم ملی آلمان نگاه کرد. در لحظاتی از بازی مهدی مهدوی‌یا هم به جایگاه ویژه رفت و کار ترجمه را برای دوستی‌مهر و مربیانی که در جایگاه ویژه بودند، انجام داد. چهار نفر از مربیانی که در جایگاه ویژه بودند، بازی تیم‌های ایران و جوانان دورتموند را دیده بودند و با سرمربی ایران در این مورد بحث و بررسی کردند.

دوستی مهر در این خصوص گفت: آنها از سیستم بازی نوجوانان ایران تعریف کردند و البته نظراتشان را درباره نحوه بازی ایران و دیگر نکات درباره نحوه عملکرد تیم‌ها در فوتبال پایه دنیا را با من در میان گذاشتند. بحث‌های بسیار خوبی کردیم و از نحوه برنامه‌ریزی آنها برای فوتبال پایه در آلمان و اروپا مطلع شدم.

وی افزود: دقایقی هم با رودی فولر اسطوره فوتبال آلمان هم هم کلام شدم و اتفاقا وی از اینکه تیم نوجوانان توانسته بود در زمین دورتموند تیم جوانان این باشگاه را 2 بر 2 متوقف کند، تعجب کرد و خیلی دوست داشت که فیلم بازی را از نزدیک ببیند. البته بازی لوکوزن و هانوفر بازی بسیار هیجان انگیزی بود و درباره این بازی هم بحث‌هایی شد. در نهایت آنها برای تیم فوتبال نوجوانان در جام جهانی زیر 17 سال امارات آرزوی موفقیت کردند.

دیدار تیم‌های فوتبال بایر لورکوزن و هانوفر در هفته هفتم رقابتهای بوندس‌لیگا آلمان که شنبه شب در "بای آره‌نا" برگزار شد، در نهایت با برتری 2 بر یک تیم لورکوزن به پایان رسید.

از سوی دیگر، حضور تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران در آلمان، تساوی 2 بر 2 مقابل تیم جوانان دورتموند و نتایجی که مقابل سه تیم باشگاهی در رده جوانان گرفت، باعث شده است تا رسانه‌های آلمانی توجه ویژه‌ای به تیم ایران داشته باشند.

طبق اعلام سایت فدراسیون فوتبال، چندین شبکه تلویزیونی نتایج تیم ملی ایران را در آلمان (به خصوص تساوی دو بر دو مقابل دورتموند) پوشش دادند و با پخش تصاویری از بازی‌های ایران، این تیم را یکی از تیم‌های پرقدرت جام جهانی نوجوانان دانستند که می‌تواند در جام جهانی پدیده باشد.

همچنین کاروان تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران پس از انجام تمرین ریکاوری، با ترن از شهر دویسبورگ به لورکوزن رفتند و با هماهنگی‌هایی صورت گرفته از سوی مهدی مهدوی‌کیا برای دریافت بلیت‌های بازی لورکوزن با هانوفر، اعضای این تیم در جایگاه درجه A ورزشگاه لورکوزن نشستند و این مسابقه را تماشا کردند. مهدوی‌کیا هم در کنار بازیکنان حضور داشت و بازی را از نزدیک نگاه کرد. ایرانیان‌هایی هم که در ورزشگاه بودند با مهدوی‌کیا و بازیکنان تیم ایران عکس یادگاری گرفتند.

ضمن اینکه بین دو نیمه بازیکنان پذیرایی شدند و پس از پایان بازی بازدیدی از باشگاه بایرلوکوزن، فروشگاه فروش پیراهن‌های این تیم و همچنین زمین‌های تمرینی باشگاه داشتند. پس از پایان بازی، کاروان ایران با ترن به شهر دیدنی و تاریخی کلن رفت و بازیکنان در مراکز تجاری شهر خرید کردند.

تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران ساعت 12:30 به وقت تهران به مصاف تیم جوانان فورتنا دوسلدورف می‌رود تا چهارمین بازی دوستانه‌اش را مقابل یک تیم لیگ برتری در رده جوانان آلمان انجام دهد. این تیم در بازی‌های گذشته توانسته بود 4 برصفر و 4 و بر یک از سد تیم های پادربورن و آرمینیا بیله فیلد بگذرد و بورسیا دورتموند را 2 بر 2 متوقف کند.