ارومیه- خبرگزاری مهر: معاون امور برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی بر لزوم افزایش میزان ظرفیت صادرات محصولات صنایع غذایی و تبدیلی کشاورزی استان به ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا دیزج نژاد در جریان دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان افزود: آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان مستعد در حوزه کشاورزی می تواند روابط مناسبی را با استان های کشور ارمنستان برقرار کند.

وی با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، ادامه داد: استاندار آذربایجان غربی در سفر به رمنستان روابط خوبی را ایجاد کرده و باعث افزایش مبادلات و همکاریهای مشترک در زمینه های مختلف کشاورزی و برپایی نمایشگاههای مختلف مشترک شده است.

معاون امور برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی خواستار تعریف مسیر گردشگری بین ایران و ارمنستان بمنظور افزایش سطح همکاریهای گردشگری با استان شد و ادامه داد: استان به لحاظ دارابودن ظرفیت های مختلف گردشگری و اقتصادی و وجود فرودگاههای مختلف بین المللی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می تواند تبادلات خوبی را با کشور ارمنستان ایجاد کند.

دیزج نژاد با بیان ظرفیت های استان در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و این که می توان با ارزش افزوده بیشتری به فروش محصولات مختلف صنایع غذایی استان در این کشور اقدام کرد، افزود: با توجه به پتانسیلهای مختلف گیاهی کشور ارمنستان و وجود مراتع سرسبز در این کشور می توان برای پرورش دام استان در مراتع این کشور هماهنگیها و همکاریها را افزایش داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان نیز بعد از افتتاح نمایشگاه مشترک ایران و ارمنستان در خوی در این دیدار، با اشاره به این که مشترکات مختلف فرهنگی و تاریخی بین ایران و ارمنستان وجود دارد، گفت: ارمنستان یکی از کشور هایی است که با جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی را برقرار کرده و پذیرای سرمایه گذاران کشور های مختلف خصوصا ایران برای سرمایه گذاری در این کشور است.

محمد رئیسی همچنین ابراز امیدواری کرد: تا روابط اقتصادی و کشاورزی بین کشور های جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان بیش از پیش تقویت یابد.

همچنین بعد از این دیدار محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به همراه معاون برنامه ریزی استاندار و مدیر کل سیاسی و انتخابات استان با حجت الاسلام حسنی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه دیدار و گفتگو کردند.