مدیرگروه نقشه برداری و GIS سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با بیان اینکه خیابان شهید دستغیب یا همان دیوار پادگان جی ، نقطه پایانی بزرگراه یادگار امام نخواهد بود گفت : مطالعات مربوط به ادامه مسیر بزرگراه و اتصالات آن به میدام فتح و 9 دی به سرعت ر حال انجام است تا باتکمیل طراحی ها و نقشه ها امکان پیشروی مسیر در آیده نزدیک فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد زمانی با بیان این مطلب با تاکید بر اینکه توسعه فعلی بزرگراه یادگار امام ، حلقه بزرگراهی تشکیل نداده و به دلیل اتصال به معابر محدوده میدان شهیدان ( جی) نمی توان از آن به عنوان یک بزرگراه شعاعی نام برد اظهار کرد : میدان شهیدان یا همان میدان جی ، نقطه آغاز ادامه بزرگراه آزادگان است که در قالب یک تقاطع پیچیده چند سطحی به دو شاخه ربی و شرقی تقسیم خواهد شد. شاخه غربی به سمت میدان فتح و شاخه شرقی به سمت میدان 9 دی خواهد رفت.

وی در خصوص چگونگی اتصال میدان شهیدان به میدان های فتح و 9 دی گفت : شاخه غربی دریک تراز به میدان فتح می رسد اما شاخه شرقی در دو تراز بزرگراهی و شریانی تا میدان 9 دی پیش خواهد رفت ، این بخش همانند حد فاصل خیابان آزادی تا خیابان دستغیب امتداد خواهد یافت.

مدیر گروه نقشه برداری و GIS سازمان مشاور فنی و مهندسی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح میدان شهیدان در چهار تراز ارتباط مورد نیاز بین دو تراز بزرگراه یادگار امام و شاخه های غربی و شرقی را فراهم خواهد کرد افزود : تراز منفی 2 در این تقاطع چند سطحی ، شامل تونلی است که ارتباط معابر غرب به شمال راایجاد می کند . در تراز منفی یک نیز مسیر غرب به شرق تقاطع ایجاد خواهد شد تا امکان حرکت از میدان فتح به میدان 9 دی میسر شود ،این بخش به تراز صفر متصل می شود تا دسترسی محلی را هم فراهم کند.

زمانی در ادامه گفت : در این تقاطع ، زیرگذر بدون سقف نیز برای ادامه مسیر از شمال به غرب نیز احداث می شود. یک پل رو گذرهم در این تقاطع چند سطحی ساخته خواهد شد.

وی همچنین افزود: شاخه غربی امتداد بزرگراه باید از میان اراضی پادگان جی عبور کند و به دلیل نزدیک بودن تقاطع میدان فتح به فرودگاه مهرآباد و محدودین ارتفاعی که کریدورهای پروازی ایجاد می کنند ، این بخش از مسیر اززیر بزرگراه آیت ا.. سعیدی عبور خواهد کرد.

زمانی در خصوص شاخه شرقی بزرگراه ، میدان شهیدان تا میدان 9 دی ، نیز گفت : این مسیر 3 کیلومتری در دو تراز منفی یک ویژه ترددهای عبوری و تراز صفر به عنوان معبر شریانی و جهت تامین دسترسی های محلی احداث می شود و با معابری مانند خیابان قزوین ، کمیل ، هلال احمر و.. تقاطع دارد.