مدیرعامل جدید ایرنا بر لزوم حفظ فضای رقابتی در میان رسانه‌های به ویژه خبرگزاری‌های کشور تاکید کرد و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی باید بستر تضارب آرا را در کشور فراهم و جریان یک سویه را به جریان دو سویه تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع مجید امیدی شهرکی مدیرعامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و معارفه محمد خدادی، مدیرعامل جدید این سازمان خبری، صبح امروز یکشنبه 7 مهر ماه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور و قائم مقام سابق ایرنا و همچنین مدیران عامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی و معاونین و مدیران ایرنا در محل تالار ایوان شمس در تهران برگزار شد.

در این مراسم، محمد خدادی مدیرعامل جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سخنانی با اشاره به سابقه 80 ساله این رسانه گفت: من در 25 سالگی وارد خبرگزاری شدم و در 41 سالگی از اینجا رفتم. ایرنا ظرفیتی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان نبض تپنده یاد می‌کنند. ایرنا باید از یک سو فعالیت‌های دولت را انعکاس دهد و از سوی دیگر خواسته‌های مردم را به دستگاه‌ها مختلف منتقل کند.

وی افزود: ویژگی یک سازمان 80 ساله داشتن نیروی کارآمد و روزآمد و پویایی و تحرک است. تلاش جدی ما باید این باشد که خبرگزاری جمهوری اسلامی را در جهت ماموریت‌های نظام قرار دهیم تا بتواند وظیفه خودش را انجام دهد. این کار بدون نیروی مجرب و کارآزموده و آموزش دیده و مومن و متعهد خبرگزاری جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست.

خدادی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله موسسه مطبوعاتی ایران و دانشکده خبر گفت: خوشبختانه آرامش خوبی در خبرگزاری حکمفرماست و با توجه به موفقیت‌های ایرنا کار من سخت‌تر است.

مدیرعامل جدید ایرنا بر لزوم حفظ فضای رقابتی در میان رسانه‌های به ویژه خبرگزاری‌ها تاکید کرد و گفت: تعریف رقابت با رقابت معنا پیدا می‌کند. خبرگزاری جمهوری اسلامی باید تلاش کند خبرگزاری نظام جمهوری اسلامی باشد و چتر خودش را گسترده کند. مسئله دیگر این است که بتوانیم با همه نهادهای رسانه ای همکاری کنیم. خبرگزاری ایرنا باید بستر تضارب آرا را در کشور فراهم و جریان یک سویه را به جریان دو سویه تبدیل کند.

وی بر لزوم تعامل ایرنا با دیگر دستگاه‌ها هم تاکید کرد و گفت: ما نیازمند یک هم افزایی هستیم. ما باید همدلی داشته باشیم چون برای نظامی داریم تلاش می‌کنیم که کل ارکان آن سرمایه‌های مردم هستند. مهم این است که این خبرگزاری و سایت‌ها در کنار هم باشند. آقای دکتر روحانی به دنبال اعتلای نام ایران اسلامی هستند و ما هم باید اخلاق را در رفتار خود بگنجانیم و به دنبال این هدف حرکت کنیم.

محمد خدادی در پایان سخنانش از مجموعه پرسنل ایرنا خواست که برای توفیق خود در این سازمان خبری دعا کنند.

در این مراسم که در تالار ایوان شمس زیرنظر شهرداری تهران برگزار می‌شد، سیدمحمدهادی ایازی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران نیز در سخنانی به عنوان میزبان جلسه تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید ایرنا، برای امیدی شهرکی و خدادی آرزوی توفیق کرد.

وی همچنین از برگزاری جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در ایتن جلسه فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تهران را خدمت آقای وزیر بیان کردیم و به ایشان گفتیم که مجموعه فرهنگی شهرداری تهران را تحت مدیریت خودشان ببینند. حتماً با هماهنگی‌هایی که ایجاد شده، ما بیش از پیش در خدمت دوستان در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

در این برنامه حجت‌الاسلام و والمسلمین سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در سخنانی با اشاره به تحولاتی که در ایرنا صورت گرفته است، برای خبرگزاری جمهوری اسلامی در فعالیت بهتر در عرصه خبر، آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مراسم حکم مدیرعاملی محمد خدادی از سوی جنتی وزیر ارشاد و لوح سپاسی هم به مجید امیدی شهرکی اعطا شد. علاوه بر این بسیج ایرنا هدیه‌ای را به مدیرعامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی تقدیم کرد.