درگیری های دانشجویان وابسته به اخوان المسلمین با دیگر دانشجویان در دانشگاه قاهره ،الزقازیق و عین شمس، تیراندازی با سلاح سنگین در العریش و حبس تعدادی دیگر از طرفداران اخوان المسلمین از مهمترین اخبار مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، منابع مصری از درگیری میان دانشجویان وابسته به گروه اخوان المسلمین و دانشجویان مستقل در دانشگاه الزقازیق در استان الشرقیه خبر دادند.

از سوی دیگر منابع حقوقی مصری به انتقال تعدادی از بازداشت شدگان در کرداسه در الجیزه به زندان وادی النظرون اشاره کردند.

منابع مصری همچنین اعلام کردند: دادستانی قاهره یک مهندس وابسته به اخوان المسلمین و دوستش را به اتهام تلاش برای عملیات انتحاری به دادستانی کل مصر ارجاع داد.

از سوی دیگر برخی رسانه های مصری از درگیری های شدید میان دانشجویان اخوان المسلمین با دیگر دانشجویان در دانشگاه عین شمس قاهره و ایجاد حالتی از رعب و وحشت در میان سایر دانشجویان و فرار آنها خبر دادند.

منابع مصری بیان کردند: نیروهای امنیتی دخالتی برای پایان دادن به این درگیری ها نکرده اند و تعدادی از دانشجویان زخمی شده اند.

رسانه های مصری همچنین اعلام کردند: دانشجویان وابسته به اخوان المسلمین از درب اصلی دانشگاه قاهره بالا رفتند و پلاکارد بزرگ در مقابل درب اصلی نصب کردند و شعارهایی علیه وزارت کشور و مسئولان دانشگاه سر دادند.دانشجویان وابسته به اخوان المسلمین عباراتی ضد ارتش و پلیس بر روی در و دیوار دانشگاه نوشتند و علائم مخصوص نماد رابعه العدویه را حمل کردند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی برای ممانعت از هر گونه درگیری در مقابل درب اصلی مستقر شده اند.

در استان الفیوم نیروهای امنیتی مصری دو نفر از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام دامن زدن به خشونت بازداشت کردند.

منابع مصری اعلام کردند: دادگاه شعبه سیدی جابر اسکندریه برای 84 نفر از طرفداران اخوان المسلمین که در تظاهرات جمعه خشم، در سی ام آگوست گذشته شرکت کرده بودند حکم حبس صادر کردند.

اتهامات نسبت داده شده به این افراد که چهار نفر آنها را رهبران اخوان المسلمین تشکیل می دهند ایجاد رعب و وحشت در میان مردم،اقدام علیه مسئولان دولتی و حمل سلاح به شکل غیرقانونی است.

رسانه های مصری همچنین از حبس پانزده نفر از طرفداران اخوان المسلمین به مدت پانزده روز و آزادی پنج نفر دیگر به سبب مشارکت در تظاهرات جمعه گذشته خبر دادند.نیروهای امنیتی جمعه گذشته در این استان بیست نفر از اعضای اخوان المسلمین را که شعارهای ضد ارتش سر داده بودند، بازداشت کرده بودند.

این درحالی است محمد سلماوی سخنگوی کمیته پنجاه اعلام کرد: همه پرسی بر قانون اساسی پانزده روز پس از تحویل پیش نویس نهایی قانون اساسی به رئیس جمهوری برگزار خواهد شد و قانون اساسی به مراتب بهتر از قانون  اساسی سال 2012 خواهد بود.

از سوی دیگر شاهدان عینی در شهر العریش در سینا از شنیده شدن صدای تیراندازی با سلاح سنگین در این شهر خبر دادند.