بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون فني دامپزشكي خراسان شمالي گفت: در نیمه نخست سال جاری میزان تولید گوشت قرمز در این استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 30 درصد کاهش یافت.

حمید رمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که در شش ماهه نخست سال جاری حدود 34 هزار راس دام سبک و سنگین شامل گوسفند، بز، گاو، گوساله و شتر در کشتارگاه های خراسان شمالی، با نظارت اداره کل دامپزشکی استان ذبح شده اند، عنوان کرد: از ذبح این تعداد دام بیش از هزار و 120 تن گوشت قرمز استحصال شده است.

به گفته وی از این میزان 605 تن گوشت گوسفند و بز، 514 تن گوشت گاو و گوساله و مابقی نیز گوشت شتر بوده است.

رمضانی عنوان کرد که در مدت مذکور میزان تولید گوشت قرمز در خراسان شمالی به نسبت مدت مشابه سال گذشته 30 درصد و تعداد کشتار دام در کشتارگاه های استان نیز شش درصد کاهش یافت.

او کاهش تولید گوشت قرمز در خراسان شمالی را به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز، مصرف گوشت منجمد و گرایش مردم به سوی مصرف گوشت مرغ ذکر کرد.

این مسئول گفت که همچنین در این مدت با نظارت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، یک میلیون و 734 هزار و 247 قطعه طیور نیز در کشتارگاه های طیور این استان ذبح بهداشتی شده اند.

وی اظهار داشت: از ذبح این تعداد طیور در مجموع سه هزار و 34 تن گوشت سفید به دست آمده است.

رمضانی گفت: هم اکنون دو كشتارگاه طيور استان با نظارت بازرسان بهداشتي اين اداره كل فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالي كه سرانه مصرف گوشت مرغ در خراسان شمالي برای هر نفر حدود هفده كيلوگرم در سال برآورد شده، در اين استان 867 هزار نفري سالانه سيزده هزار تن گوشت مرغ مصرف مي شود كه 60 درصد از اين نياز در داخل توليد و مابقي از استان هاي گلستان و خراسان رضوي تامين مي شود.