کوهدشت - خبرگزاری مهر: قهرمان کشتی فرنگی جهان شامگاه یکشنبه، پس از کسب افتخاری دیگر برای ورزش لرستان، در میان استقبال پرشور مردم کوهدشت به خانه بازگشت در حالیکه تاکنون به خاطر افتخارآفرینی تنها مورد تقدیر حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر،  مردم شهرستان کوهدشت از چند ساعت مانده به ورود قهرمان کشتی فرنگی جهان به زادگاهش با چشم های دوخته به جاده کوهدشت - خرم آباد چشم به راه آمدن قهرمان شان بودند، کسی که در میدان رقابتی دیگر در کشور مجارستان پرچم پر افتخار ایران اسلامی را به اهتزاز درآورد و مدال زرین دیگری را به آلبوم افتخارات لرستان و ایران اضافه کرد.

بالاخره پس از چند ساعت انتظار طولانی طالب نعمت پور به جمعیت مشتاق می رسد تا روی دست اشتیاق مردم شهرش به خانه بازگردد.

صلوات های پی درپی و هیاهوی جمعیت حاکی از احساس خوشحالی جمعیت است که می خواهند از این طریق از پهلوان با اخلاق و سربه زیر دیارشان قدردانی کنند که یک بار دیگر برایشان مدال افتخار هدیه آورده است.

مردم کوهدشت بار دیگر مرا شرمنده کردند

طالب نعمت پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز خوشحالی از استقبال پرشور مردم کوهدشت، می گوید: مردم کوهدشت بار دیگر مرا شرمنده کردند و نمی دانم با چه زبانی از زحمات آن ها تشکر کنم.

قهرمان کشتی فرنگی جهان ادامه می دهد: خدا کند بتوانم در میادین ورزشی طی سال های پیش رو با حفظ این مدال، لطف و محبت مردم شهرم را جبران کنم و به مردم عزیزم قول می دهم سعی کنم با تلاش و تمرینات بیشتر در المپیک 2016 حضور پیدا کنم.

نعمت پور با بیان اینکه از پنجم فروردین تا روز اعزام، یعنی به مدت شش ماه، تمرینات سختی را زیرنظر کادر فنی گذرانده و با آمادگی کامل و به قصد ایستادن برسکوی نخست رقابت های جهانی به مجارستان رفته است، تصریح می کند: ازخداوند بزرگ ممنونم که کمک کرد بتوانم به پشتوانه تمرینات منظم مقام اول را کسب کنم و شرمنده مردم کشورم نباشم.

قهرمان کشتی جهان در وزن 84 کیلوگرم گفت: قبل از اعزام شش کیلو اضافه وزن داشتم که با برنامه ریزی های پزشک تغذیه توانستم روی وزن برسم.

بهترین لحظه قهرمان کشتی جهان

نعمت پور در رابطه با حریفان این دوره از رقابت ها، عنوان می کند: کشتی اولم ساده بود اما حریف دومم که حریفی از کشور بلاروس بود حریف قدری بود. حریف بعدی ام نیز کشتی گیری از لهستان بود که سومی المپیک و دومی جهان را در کارنامه خود داشت اما خدا لطف کرد و با امتیاز 5 بر2 از سد او نیز گذشتم.

طالب نعمت پور ادامه می دهد: با توجه به تفاوت زیاد مقام اول با دوم در میادین برون مرزی و حیثیتی بودن آن، کشتی فینال برای من بسیار حساس بود چرا که تنها با کسب مقام اول است که می توانی پرچم کشورت را بالاتر از همه به اهتزاز درآوری.

قهرمان لرستانی کشتی جهان با ابراز خرسندی از این که با شکست دادن حریف فینال خود اجازه نداده پرچم ایران پایین تر قرار گیرد، بیان می کند: هر چند حریف آذربایجانی من یک ایرانی و از دوستان نزدیکم بود اما بهترین لحظه برای من زمانی بود که سرود جمهوری اسلامی در سالن نواخته شد و با تمام وجود به آن افتخار کردم.

عشق به ایران اجازه نمی دهد برای کشور دیگری کشتی بگیرم

نعمت پور در رابطه با پیشنهادهایی که از سوی برخی کشورها برای خریداری اش صورت گرفته می گوید: سال های گذشته پیشنهادهایی داشته ام. اما همان طور که مادرم در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرده بود، عشق به وطن عزیزم اجازه نمی دهد برای کشوری غیر از ایران کشتی بگیرم و تا روزی که بتوانم مسابقه بدهم با تمام سختی ها و کمبودهای ورزشی، در خدمت مملکتم خواهم بود.

وقتی مسئولان ورزش کشور خواب هستند

قهرمان کشتی فرنگی جهان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر پیرامون کمک مسئولان، با بیان این که هیچ وقت برای کمک مالی و پول کشتی نگرفته است، یادآور می شود: با این حال هیچ گاه مورد لطف و توجه مسئولان ورزشی قرار نگرفته ام ولی همیشه از طریق خانواده ام حمایت شده ام.

نعمت پور از پدر و مادرش به خاطر حمایت های تشکر می کند و در پایان حرفهایش یادآور می شود که فقط از آقای حسین هدایتی، مدیرعامل تیم فوتبال استیل آذین تشکر می کنم که پس از بازگشت از مجارستان با تقدیم هدایایی مرا مورد لطف قرار دادند.

به هر روی انتظار می رود مسئولان ورزش کشور قدر زحمات این قهرمانان که برای به اهتزاز در آوردن پرچم ایران از جان و دل مایه گذاشته اند را بدانند و بعد از افتخارآفرینی آنها را به دست فراموشی نسپارند.