سنندج - خبرگزاری مهر: امام جمعه سنندج گفت: سالمندان یکی از گرانبهاترین سرمایه های انسانی یک جامعه هستند که باید مورد تکریم قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا مجتهدی ظهر دوشنبه در همایش شمیم مهربانی اظهار داشت: سالمندان امروز جوانان دیروز بودند که در آبادانی کشور و ایجاد و تحکیم  خانواده نقش اساسی را داشته اند و به همين دليل بايد از ظرفيت هاي اين قشر به شكل بهتري استفاده كرد.

وی با اشاره به اینکه تنها ذکر یاد و نام خدا به سالمندان آرامش قلبی و روحی می دهد، افزود: فرزندان سالمندان نباید از کوچکترین محبت و تکریم آنها کوتاهی کنند.

امام جمعه سنندج و نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان رهبري بیان کرد: تکریم سالمندان و حفظ حرمت آنها وظیفه تمامی افراد جامعه است و مسئولان نیز باید در این زمینه پیش قدم باشند.

ماموستا مجتهدی یادآور شد: سالمندان گنجینه‌های زندگی و راهنمای مسیر حرکت جوانان هستند که باید به مقام و منزلت آن‌ها در جامعه ارج نهاده شود.

وی جوانان را بر استفاده از تجارب سالمندان دعوت کرد و ادامه داد: اندرزهای سالمندان می‌تواند به عنوان چراغ راه جوانان و روشنی ‌بخش مسیر حرکت آنان باشد و آن‌ها را در دستیابی سریع‌تر به اهداف خردمندانه و متعالی رهنمون کند.

امام جمعه سنندج گفت: خدمت به سالمندان وظیفه اخلاقی فرد مسلمان است و نظام اسلامی جمهوری اسلامی ایران برمبنای تکریم و خدمت به بزرگان و سالمندان است.

وی افزود: وظیفه تمام افراد و آحاد جامعه از مسئول و روسای ادارات گرفته تا افراد دیگر خدمت رسانی به کهن‌سالان و افراد سالمند است.

امام جمعه سنندج در بخش ديگري از سخنان خود در اين مراسم بیان کرد: سالمندان گرانبهاترین گنجینه انسانی برای تعالی و توسعه در جوامع هستند.

ماموستا مجتهدی ادامه داد: مبنای اسلام و دین، محبت حین تکریم به افراد مسن است که این وظیفه باید توسط مومنان در هر سنی انجام شود.

وی اظهار داشت: جوانان نباید از کوچکترین محبت و انجام تکریم به حق برای سالمندان کوتاهی کنند چرا که نیاز جامعه به حضور افراد مسن ملموس است.

وی در پايان سخنان خود در اين مراسم اظهار داشت: اسلام تنها دین تکامل یافته است که در مباحث خود به تمام ابعاد اساسی توجه کرده است.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، امام جمعه سنندج، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی و مدیر کل بهزیستی کردستان و جمعی از مسئولان و سالمندان استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد در پایان این همایش از تعدادی از سالمندان استان کردستان تجلیل به عمل آمد.