بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: افزایش و ارتقاء آگاهی عمومی در مورد حقوق کودکان، از اهداف برگزاری هفته ملی کودک است.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اركاني‌فرد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه كودكان، آينده‌سازان و بهترين همراه خانواده ها هستند، افزود: معطوف نمودن جامعه به رعایت حقوق كودكان از وظايف همگانی است.

وي با بيان اينكه براي رسيدن به جامعه مطلوب بايد نيازهاي كودكان را شناسايي و جامعه را نسبت به آنها آگاه كنيم اظهار داشت: نامگذاری هفته ملی کودک فرصت مغتنمی است برای پرداختن به قشر تاثیر گذار و مهمی که رشد کیفی ابعاد وجودی اش خروجی با کیفیتی خواهد شد که آینده جامعه را تضمین خواهد کرد

.

اركاني‌فرد یکی از اهداف برگزاری هفته ملی کودک را ارتقاء و افزایش آگاهی عمومی در مورد حقوق کودکان عنوان کرد و گفت: تلاش در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان، هماهنگي و همسويي بين سازمان هاي موثر و بخش هایي که در حوزه کودک فعالیت دارند از دیگر اهداف برگزاری این هفته ملی است.

وی تصریح کرد: باید با توجه به نیازهای کودکان و با استفاده از فرهنگ غني ملي و اسلامي، فضایي با نشاط، شورانگيز و به ياد ماندني برای کودکان ایجاد شود.

ارکانی‌فرد در تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک با اشاره به برپایی نمایشگاه کودک و نوجوان در سالن مدرسه شهدای فرهنگی بجنورد گفت: برپايي كارگاه‌هاي آموزشي ویژه مربيان، برگزاری جشن پرواز بادبادكها و همچنین افتتاح كتابخانه سيار روستايي در شهرستان شيروان از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی رسانه ای را در جهت حضور  و ورود خانواده ها به مباحث مربوط به کودکان را ضروری دانست و افزود: حضور خانواده‌ها می‌تواند در برگزاری هرچه بهتر مراسمات این هفته و  همچنین دستاورها و ثمرات آن نقش موثری داشته باشد.

مديرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، روز شمار هفته ملي كودك را 15مهر ماه" کودک،خانواده،مدرسه"،16 مهر ماه" کودک و بازي"،17 مهر ماه" ميراث فرهنگي،کودک،طبيعت"، 19مهر ماه" کودک و رسانه"،20 مهر ماه" کودک،کتاب و فضاي مجازي" و21مهر ماه را" کودک و نيايش" عنوان كرد.

ارکانی فرد افرود: همچنین با حضور گسترده کودکان و نوجوانان استان، راهپیمایی  16 مهرماه در بجنورد برگزار خواهد شد.

وي در پايان اظهار داشت: از ابتداي امسال تا كنون چهار هزار و 411 برنامه مخصوص كودكان با حضور 47 هزار و 707 نفر در استان اجرا شده است.

به گزارش مهر، هفته ملی کودک با مشارکت کودکان از 15 تا 21 مهر ماه با شعار" زنده باد کودکی، زنده باد زندگی" برگزار می شود.