شیراز – خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: عکاس حرفه ای نگاه خود را تحت هیچ شرایطی از دست نمی دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره عکس "طرفه هنر" در خصوص جایگاه عکس و عکاس افزود: عکاسی توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده‌، بلکه نتیجهٔ تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف، اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است.

وی تصریح کرد: عکاسِ حرفه ای کسی است که با سعی در انسانیت و خویشتن داری نگاه خودش را تحت هیچ شرایطی از دست ندهد و آن نگاه خاص را در هر ژانری که عکاسی  می کند و یا ژانر متفاوتی که بعدها ممکن است به آن روی بیاورد، محفوظ نگه دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه عکاس باید در تمامی حالت ها به فکر تولید هنر باشد یادآور شد: هنرمندعکاس باید مدام تولید کند، هم و غم او روی اندیشه ها و تصورات فاخر است و از این رو، اثر تصادفی نمی آفریند.

همتی ادامه داد: هنر، زبانی جهانی دارد که هر هنرمند باید بتواند در این زبان مشترک چیزی برای گفتن داشته باشد وهنرمند عکاس، فرهنگ خود را به زبانی بین المللی ارایه می دهد.

وی تاکید کرد: هیچ عکاس برجسته ای خود را پایان راه نمی داند، او خود منتظر فرصت های نویی است که توسط جوانان تازه کار ثبت و ضبط می شود.