سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان در مورد عملکرد این تیم تا پیش از صعود به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا که با سه باخت و دو برد همراه بود، گفت: سقف کار بسکتبالیست‌های نوجوان با توجه به تدارکات و تمریناتی که برای آنها پیش‎بینی شده بود، همین است.

علی توفیق در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه من هم مانند هر مربی دیگری دوست داشتم تیمم به عنوان تیم اول گروه خود از هر مرحله صعود می‌کرد، اظهارداشت: البته من بیشتر از این از بازیکنانم انتظار نداشتم. ضمن اینکه عملکرد آنها بد هم نبود. نتایجی که تیم نوجوانان در مجموع دیدارهای مرحله مقدماتی و مرحله دوم کسب کرد در حد تدارکاتی بود که برای این تیم انجام شد.

وی تصریح کرد: البته تدارکات و برنامه‌های آماده‌سازی تیم بسکتبال نوجوانان در حد بضاعت فدراسیون بود. به هر حال تغییرات دولت و جابه‌جایی‌هایی که در وزارت ورزش و جوانان انجام شده، به لحاظ مالی گریبانگیر فدراسیون را هم گرفته است. مسئولان فدراسیون در حد بضاعت تیم نوجوانان را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده کردند اما نباید فراموش کرد برای اینکه تیم اول گروه شویم باید مانند چین در 14 تورنمنت و بیش از 35 بازی بین‌المللی شرکت می‌کردیم.

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان با بیان اینکه باید تدارکاتی در حد قهرمانی داشت تا مانند چین نتایج خوبی کسب کنیم، ادامه داد:  البته آنچه تیم ایران دارد و خیلی از تیم‌ها فاقد آن هستند، غیرت مختص ایرانی‌هاست که باعث می‌شود بازیکنان با تلاش زیاد به نتیجه برسند. در هر صورت سقف کار بسکتبالیست‌های نوجوان با توجه به تدارکات و تمریناتی که برای آنها پیش‎بینی شده بود، همین است.

توفیق با تاکید بر اینکه یکی از نقاط ضعف تیم بسکتبال نوجوانان در مجموع دیدارهای برگزار شده در مرحله مقدماتی و مرحله دوم دفاع بود، یادآور شد: بازیکنانم دفاع خوبی نداشتند. ضمن اینکه در دو بازی آخر دو گارد راس تیم یعنی ابوالفضل سیدی و مبین شیخی را به دلیل آسیب‎دیدگی در اختیار نداشتیم. علاوه بر این در بازی با بحرین به دلیل مصدومیت کمر علی نصیری، این بازیکن را نصفه و نیمه در اختیار داشتیم. همه اینها در نتیجه‌گیری تاثیر داشت.

وی با یادآوری اینکه فیلیپین حریف تیم بسکتبال نوجوانان در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیاست، گفت: فیلیپین از تیم‌های سرعتی است. بازیکنان این تیم شوت زن هستند که در دفاع هم از تاکتیک‌های مختلفی بهره می‌برند. باید بتوانیم راه نفوذ به این تیم را پیدا کنیم و از ضد حملات هم استفاده کنیم. در هر صورت شانس داریم که به جمع چهار تیم برتر صعود کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان در پاسخ به این پرسش که "شانس پیروزی در دیدار با فیلیپین چقدر است"؟، تاکید کرد: به شرایط زیادی بستگی دارد. هنوز وضعیت دو گارد راس تیم برای حضور در این بازی مشخص نیست. به هر حال در  اختیار داشتن یا نداشتم سیدی و شیخی در نتیجه گیری نهایی موثر خواهد بود.

توفیق یادآور شد: در شرایط مساوی شانس هر دو تیم ایران و فیلیپین برای پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی مساوی و 50 به 50 است اما اگر دو بازیکن گردون خود را در اختیار نداشته باشیم قطعا کفه ترازو به نفع حریف سنگینی می‌کند. در مجموع برای این بازی و هر بازی دیگری اینکه گارد راس‎های تیمم را در اختیار داشته باشم یا نه، درصدهای مختلفی برای پیروزی می‌توان تعیین کرد.

سرمربی تیم بسکتبال نوجوانان در پایان گفت: مربیان، کارشناسان و هر فرد دیگری که در مورد عملکرد این تیم صحبت می کند، نظرات شان را می گویند اما آنها باید ببینند این نتایج در چه شرایطی کسب شده است.

به گزارش مهر، تیم بسکتبال نوجوانان در پایان مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا که روز گذشته به پایان رسید به عنوان چهارمین و آخرین تیم گروه E به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. تیم کشورمان روز چهارشنبه در این مرحله از مسابقات به مصاف تیم فیلیپین خواهد رفت که مرحله دوم را با مجموع 4 برد، یک باخت و صدرنشینی در گروه F به پایان رساند.